פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > חוזרים לבית הספר

חוזרים לבית הספר

השבוע מתחילים ילדי ישראל ללמוד” הורים רבים ינשמו לרווחה” יש הורים שישמחו על סדר היום החוזר לשגרה. בחופש התרגלו הילדים לישון מאוחר ולקום בשעות מאוחרות” ילדים רבים יצאו לפגרה מהלימודים – הפסיקו ללמוד חרף הפצרותיהם של ההורים. המעבר מהחופש למסגרת לימודים הוא חד” מלווה בקשיים אצל ההורים ולא פחות אצל הילדים – להכניס את הסדר והארגון לחיי היומיום.
החזרה לבית ספר מעוררת בהורים רבים חששות “איך יתמודד הילד שלי עם המורה החדש(ה)? כיצד יסתדר עם הדרישות האחרות בכיתה החדשה? מה יעשו עם התסכולים הישנים המוכרים מהשנים הקודמות על הילקוט שאף פעם לא מאורגן” על הקימה בבוקר המתישה את כולם” על המחברות הלא מסודרות ולא מושלמות ועל העימותים הקשים סביב שעורי הבית.
הורים שחוו בעבר קשיים עם הילד שלא רכש את הקריאה בקצב המתאים” או שלא הספיק להעתיק מהלוח וחסר לו החומר למבחנים” וכן שמתקשה בריכוז ובהקשבה לשיעורים” הורים כאלו ורבים אחרים מתרשמים מניסיונות העבר ובזה הם מסתירים את המבט לעתיד. השנה החדשה היא הזדמנות להתבוננות ולהתחדשות” שנה חדשה היא הזדמנות לצמיחה ולגדילה לכולם – גם להורים וגם לילדים. זה הזמן לטעת בילדים תקווה ואופטימיות” שדווקא העבר מאפשר להורים להכיר הכי טוב את עצמם ואת הילד. כשיומן השנה פתוח” הדפים ריקים” מבטיחים” חלקים ונקיים” זה הזמן להשפיע על הילד” להאמין בטוב הצפוי לו” להתחבר אל המוטיבציה ואל ההתרגשות הטבעית של הילד” לחזק את האווירה שמתעוררת רגע לפני פתיחת שנת הלימודים” בלב כל ילד יד צימאון פנימי חזק נכל הבחינות” הרגשה שהשנה תהיה אחרת” “אני אצליח יותר”. ההורים אמורים להתחבר לימי התחדשות אלו” לרענן את הכוחות ולפקוח עניים מחדש” לעזור לו לעשות בחינה מחודשת לגבי היכולות שלו” כוחותיו” ההצלחות מן השנים הקודמות” ועל בסיסם להמשיך ולחזק אתו” לבחון מה יש לשנות ואיך לתקן.
חשוב להעביר לילד – מתוך אמון ואמונה בו” ומתוך גישה פרקטית לגבי המטרות שלנו לקדמו – אחריות בסידור הילקוט” או בתכנון הלמידה על פי לוח מבחנים וכד’. הצעד הבא: איך עושים זאת? לפעמים יש צורך לקבוע יעדים קטנים שיתרמו לביטחונו העצמי” לחוויה של סיפוק עצמי” שידחפו אותו קדימה. ולעיתים יש צורך בהתייעצות. המסר לילד צריך להיות שאפשר אחרת” ותמיד ניתן לשנות ולהתפתח…
הורים העסוקים ב’מי תהיה המורה המחנכת'” ומצפים להשקעה ואחריות מן המורים” צריכים לדעת שאמנם המקום של המורה הוא מרכזי” אבל הם” ההורים” צריכים לדרוש קודם כל מעצמם להשקיע” ויש בידם לצמצם הרבה מהקשיים” כי בסופו של דבר האחריות ללמידה ולהרגלי למידה היא על ההורים.
חוויה של התחדשות היא אפוא היסוד לתשובה שאנו מתחילים בחודש אלול.
יהי רצון שנרצה להתחדש ותהי התחדשותנו גדולה ושלמה.
שנה מבורכת
הדסה גהלי

hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן