פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל

הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל

גאון עצום בתורה” בעבודת ה’ ובחסידות היה הרב הנזיר. נזיר אלוקים” שהאמין ופעל כל ימיו לחידוש רוח הקודש והנבואה בישראל.
הרב הנזיר נולד בליטא בשנת ה’תרמ”ז. בגיל תשע נשלח לבית סבו הרה”ג זכריה מנדל כ”ץ” שהיה רבה של ראדין. שם למד בשקידה עצומה עם תלמידים המבוגרים ממנו בהרבה. לאחר מכן” למד מעט בישיבת וולאז’ין” ובגיל שש עשרה שב לראדין ולמד אצל ה”חפץ חיים”.
בקשת האמת ללא פשרות” הניעה את הרב הנזיר להתעמק ולחקור גם את השיטות הפילוסופיות השונות” והחל ללמוד באוניברסיטת באזל בשווייץ. לפני נסיעתו לשווייץ” ניגש לרבו החפץ חיים לקבל את ברכת הדרך” לא לפני שהבטיח לו ללמוד בכל יום דף יומי מסדר קדשים כדי להתכונן באופן מעשי לגאולה. בשווייץ” פגש את מרן הרב קוק זצ”ל” פגישה ששינתה את חייו. וכך הוא כותב בהקדמה ל”אורות הקודש”: “…ואני בשווייץ בבאזל” עסוק בלימודי הדעות והפילוסופיות לתקופותיהן” מלא צימאון ושקיקה לאמת ובייחוד לאמת הישראלית – הגיעה אליי השמועה מהרב” שנמצא בארץ זו מזרחה… החלטתי לנסוע אליו. מצאתיו עוסק בהלכה עם בנו. נסבה שיחה על חכמה יוונית וספרותה” שלא סיפקה נפש היודעה ממקורותיה הראשונים. נשארתי ללון אצלם. על משכבי לא שכב לבי. גורל חיי היה על כפות המאזניים. והנה בוקר השכם ואשמע קול צעדים הנה והנה” בברכות השחר” תפילת העקידה” בשיר וניגון עליון” ‘משמי שמי קדם’ ו’זכור לנו אהבת הקדמונים'” ואקשיב- והנה נהפכתי לאיש אחר” אחרי התפילה מיהרתי לבשר במכתב” כי יותר מאשר פיללתי מצאתי: מצאתי לי רב!”.
כעבור שנתיים” בסיום מלחה”ע הראשונה” שב הרב קוק לארץ ישראל וכיהן כרבה של ירושלים. לאחר כמה שנים” זכה הרב הנזיר לאשרת עליה” ומיד יצא לדרכו. וכך הוא כותב ביומנו: “הנני הולך וקרב לארץ ישראל. לבי רועד מגיל” קופץ” אין בו מקום להכיל רוב השמחה” בחושי קרבתי לארץ חמדתי ומשוש לבי” רגשותיי עברו כל גבול”. ובהמשך מתאר את הגעתו לירושלים: “תיכף ומיד התכוננתי ללכת אל בית הרב” משוש נפשי וחיי זה כמה שנים. אשריני שזכיתי לעלות אל הקודש במקום הקודש” הוא רוח אפינו” משוש ה’. אשריני שזכיתי לראותו יושב במקום הגבוה והעליון על כל ישראל” ואשריך ישראל שזכית לרועה שלך” ואשריך רבינו שזכית למצוא לב ישראל נוהה אחריך. הנני חש ומרגיש” בדעת ובבלי דעת” כי פה אמצא משוש נפשי” הקרבה לחיי קודש נבואת חוזי ה’… הרב מרן מדבר כמה פעמים על האומץ שכל מי שמציב לו מטרה לרצונו” ישיגה בעזרת ה’. והנה אני” הדל” משוש נפשי הוא גילוי הנבואה”.
הרב הנזיר הצטרף לישיבת ‘מרכז הרב'” והקדיש את מלוא כוחו ומרצו לעריכת כתבי הרב קוק באופן בהיר” שיטתי ומסודר” כפי שנעשה בגאונות בחיבור “אורות הקודש” על ארבעת חלקיו” שהרב קוק עצמו אמר כשהובא לפני הכרך הראשון: “הנני לומד את עצמי מתוך הספר”.
הרב הנזיר נהג בקדושה ובטהרה” התנזר מבשר ויין וגזר על עצמו תענית דיבור” במיוחד בשבתות וימים נוראים. ציפייתו העצומה לגילוי השכינה בציון בגאולה השלמה התבטאה בשמות שנתן לשני ילדיו: צְפיה” לימים אשתו של הרה”ג הרב שלמה גורן זצ”ל” ושאר ישוב – הוא הרה”ג שאר ישוב הכהן” רבה של חיפה.
הרב “הנזיר” דוד כהן זצ”ל” עלה לגנזי מרומים ביום כ”ח במנחם אב ה’תשל”ב” השבוע לפני ארבעים שנה בדיוק. זכותו תגן עלינו” ונזכה להתגשמות חזונו בהשבת השכינה לציון וחידוש הנבואה במהרה בימינו” אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

רבי שלום נח ברזובסקי- בעל “נתיבות שלום” מסלונים זצ”ל
Shape-2
machon
השר משה מונטיפיורי
Shape-2
machon
האדמו”ר ר’ אלעזר אבוחצירא
Shape-2
machon
הרב דוד כהן “הנזיר” זצ”ל / גדולי ישראל
Shape-2
machon
הרב רונן טמיר במאמר לכבוד ט”ו תמוז, הילולת רבי חיים בן עטר
Shape-2
שקופית1
זמן שאול: מאמר מאת הרב רונן טמיר אודות הרב שאול ישראלי לכבוד יום פטירתו
Shape-2
שקופית1
רבי ישראל הבעש”ט / גדולי ישראל
Shape-2
machon
רבי מסעוד אבוחצירא זיע”א
Shape-2
machon
הרה”צ ר’ רפאל לוין זצ”ל
Shape-2
machon
סוד הכיור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן