פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > סודות של שועלים / לגעת בטבע

סודות של שועלים / לגעת בטבע

הוא אלוף בלגנוב כותרות ולככב באגדות” שלוש מאות משלי שועלים היו לו לרבי מאיר. לא סתם השועל הוא שחקן מרכזי בפינוקיו ובסיפורי ילדים” אין מתחרים בהברקות שלו. האמת שאפילו בטבע” בכל מקום שאנו בונים ומתיישבים” הוא מגיע ומתיישב לצדנו. השועל נמצא כמעט בכל מקום אבל הנוכחות שלו כמעט איננה. סוג של רואה ואינו נראה” מה הסוד שלו?

מתכון להכנת שועל:
קצת פלפל” מעט חריפות” קורט זריזות והמון המון פחדים או בלשון עדינה – כף גדושה של זהירות. מערבבים הכל ביחד וקיבלנו שועל. יצור דל שומן (3-6 ק”ג)” חלש” מפוחד” בודד וצנום. מישהו מוכן להתחלף איתו?

אבוד?
כשחילקו את מנות העצמה והכח לכל הטורפים” הוא נאלץ ללקק את הצלחת” לא השאירו לו כלום. השועל לא פרץ ביללות תנים כואבות” אלא החליט להסתדר עם מה שיש וקצת לגנוב מאחרים. את מאורתו הוא גונב מגיריות כשאין לו חשק לחפור בעצמו. וכשאמא שועלה רוצה לעבור דירה כמה מטרים עם הגורים” היא תגרש את הארנבים השכנים ממחילתם ותתיישב בנחלתם. זה בסדר” הם יתיישבו במאורה הנטושה והמרווחת.

תדמית של גנב
שועל הוא אוכל כל” מירקות וענבים ועד לבשר וחרקים. אצלנו בפינת החי בבית אל” השועל והחתול ידידים משכבר הימים אבל שועלי בר מתגנבים ושודדים. נסו לדמיין שועל נכנס ללול תרנגולים…
בקצה העולם צפונה” בטונדרה הארקטית חי לו שועל קוטב ששורד ברעב חורף חשוך וקפוא” הוא חי במשטחי ענק שחוץ ממשב הרוח לא שומעים שם כלום. ביום קיץ” כשהשלגים מפשירים” באופן פתאומי נשמעת המולה באוויר. מאות אלפי אווזים לבנים חזרו מנדידה ובאו לקנן” הם מטילים ביצים על הקרקע והשועל שלנו רעב… הפחד מהמקור של הזכר משתק” אבל הרעב מתקיף.
שועל כיצור המורגל בסתירות פנימיות” נאלץ לממש את החכמה המועטה שיש לו. הוא יוצא למעין מתקפה על הקן וכמובן האווז הזכר רודף אחריו והוא באמת בורח” אבל בסיבובים. אם חטף נשיכת מקור זה עוד סיבה להפגין בריחה. לברוח ולברוח עד שאמא אווזה תצטרף גם היא למרדף הניצחון. ואז” כפי שהוא יודע להפתיע אותנו באגדות הוא מפתיע גם אותם. הוא עט לעבר הקן גונב ביצה ובורח. על פי רוב” הוא יכניס אותה למקרר בגומה באדמה. עיניו המבריקות מביעות ערנות” אולם מחקרים מראים שאין לו יתרון משמעותי של תבונה על כלבּיים אחרים. היתרון הוא שהוא נוהג להשתמש בה!

שועלים בצמרת
יש תקופות שבהן שועלים מהלכים במקומות הקדושים ומשתעשעים” תקופות שבהן שועלים מולכים! זה קורה בשעה שהנמרים בדרום כמעט נכחדים מרוב מלחמות פנימיות וקטל עוללים” בשעה שהעיט הזהוב כמעט לא נראה באופק” אין מעוף ואין חזון נפרץ. הזאבים והצבועים לא משגשגים ומתפתים לאכול כל פרה מורעלת. ולגבי אריות” האם מישהו הצליח לדלות מהזיכרון את הסיפור שדוד סיפר לשאול” על מאבק עם אריה במדבר יהודה? תם עידן האריות” אריות שאנחנו הכחדנו. בינתיים… השועלים מולכים בשטח! וכפי שאמרו חז”ל ‘תעלא בעידניה” סגיד ליה’ (שועל כשמולך” תשתחווה לו) אין ברירה אחרת” השעה משחקת לו ‘שאין לך דבר שאין לו שעה’ אז ננסה להבין – מה הסוד שלו?

הסוד
אפשר לומר עליו שהוא גנב עם רגליים דקיקות ההולך על קצות האצבעות. אפשר לומר שהוא ערמומי וחלקלק ועוד הרבה תכונות שהעמסנו על גבו הדק. תכונות שאולי נכונות אבל מה שבטוח נכון” שאת המעט שיש לו הוא מימש בגדול. חידד את האף” חידד אוזניים ומפעיל באופן מיטבי כמעט כל חוש. הוא למד את השטח ולמד את עצמו” את היכולות שה’ נטע בו. הסוד שלו זה לדעת להשתמש עם מה שיש. בסופו של דבר הוא הגיע רחוק” לא מגיע לו צל”ש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מיוחד לפרשיות ויקהל פקודי: כשמפצח האגוזים מגיע לארון הקודש
כשמפצח האגוזים מגיע לארון הקודש
דודאים” תרופות וחשיבה מחוץ לקופסה
Shape-2
machon
אורות מהטבע – התנועה שלו
Shape-2
machon
סיפורה של לביאה
Shape-2
machon
קליפות” תחפושות ושמחה מהטבע
Shape-2
machon
חרוב- ניגון של גישור
Shape-2
machon
קופים ואיכות חיים
Shape-2
machon
צבע אדום
Shape-2
machon
קרב במגרש ביתי
Shape-2
machon
עורב- אליה וקוץ בה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן