פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > וילכו יחדיו

וילכו יחדיו

שיאים רבים לה לעקדת יצחק. אך ניתן לומר שאחד מהשיאים המרכזיים הוא הפסוק המופיע בסוף סיפור העקדה” פסוק הנראה טכני לחלוטין (ברא’ כא יט): “וישוב אברהם אל נעריו ויקומו וילכו יחדיו”.
מבאר הרב קוק (עולת ראיה א צז): “אחרי כל ההתרוממות הנשגבה אשר עברה על נפשו (של אברהם) לא פעל עליו שום דבר להיפרד מאותה המידה הגדולה של ההשפעה על העולם ועל הסביבה עם כל חומריותה. הוא שב לנעריו ע”פ מצבם” אותם הנערים אשר הניחם עם החמור” שב אליהם להידרש להם” להעלותם ולשכללם”.
הסבר: היסוד המרכזי של תפיסת היהדות שונה לגמרי מתפיסות דתיות אחרות” שלפיהן ככל שאדם מתקרב אל אלהים ומתעלה באופן רוחני כך הוא מתרחק מהעולם החומרי. ביהדות” ודאי שהגדולה הרוחנית המופיעה בחיי האדם” בהתרוממות אל עולם של אידיאות ואלוקיוּת טהורה יש בה ערך גדול ונשגב” אולם החידוש הגדול שהוא עיקר תפקידנו בעוה”ז זו היכולת לינוק מעולם רוחני עליון כפי שהיה בעקדה” ומכוח יניקה טהורה זו לחזור אל העולם” אל חומריותו ומוגבלותו – לרוממו ולשכללו. תכונה זו הופיעה בשיאה של העקדה בסיומה” כשחזר אברהם אל הנערים ואל החמור” עד כדי כך ש”וילכו יחדיו”. כך הוא בחיי האומה וכך בחיי היחיד. אמנם ישנם מצבים ומעמדים רוחניים שבהם אנו מתעלים לעולם רוחני עליון אך עלינו תמיד לשים לב שנדע להשתמש בכל המטען הטהור הזה” בהשפעתנו על העולם הזה ועל החומריות שבו עם כל מוגבלותו וחלקיותו” השפעה שתרומם אט אט את עולמנו עד לתיקונו המלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן