פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > דוד המלך

דוד המלך

בספר שמואל” יש פרק שמתחיל בביטוי מיוחד: “אלה דברי דוד האחרונים” [1]. מופיעות שם שלוש הגדרות של מלכות ישראל. ראשית: “הגבר הוקם על”. הוא הגבר שהוקם על ידי כל עם ישראל. הוא לא הקים את עצמו בכוח הצבא או בכוח אחר” אלא הוקם על” מעל הכל” מעל כל עם ישראל וכל העולם כולו. “שום תשים עליך מלך” [2] – אמרו חז”ל: “שתהא אימתו עליך”. קודם יש לקבל עול מלכות שמים” עול מלך עולם ועולמים” ועול מלכות התורה” ואחר כך עול מלכות ישראל. יחד עם זה” הוא הוקם מעל” ממרומים” מכוחה הרוחני של הנבואה. שני המובנים כלולים ב”הוקם על”: על העם” ומתוך תורה ונבואה.
ההגדרה השניה היא: “משיח אלהי יעקב” – משיח צדקנו” המלך של העתיד. “משיח” – הוא נמשח על ידי שמואל הנביא. “אלהי יעקב” – זאת השלמות של מלכות ישראל. כל ישראל נקראים יעקב. דוד המלך נקרא “משיח אלהי יעקב”” כיון שמופיעה אצלו המשיחיות” הממלכתיות” הכלל ישראליות בכל תוקפה היותר אדירה” נשגבה ומשוכללת.
ההגדרה השלישית היא: “נעים זמירות ישראל”. “ישראל” היא האריסטוקרטיה האלהית העליונה: “שרית עם אלהים ועם אנשים ותוכל”. ישראל – זה אנחנו! מאז” ולכל הדורות” שרינו עם אלהים ועם אנשים ויכולנו! “נעים זמירות ישראל” – זאת גדלותו של דוד המלך: גדלות הממלכתיות וגדלות המשוררות.
“אשר רוח ד’ דיבר בי ומילתו על לשוני” – זו ההגדרה האישית שלו. כאשר רוח ד’ מדבר בתוך האדם” זו נבואה. דוד המלך הוא נביא. בכל דברי העולם” באלפי שנות ההיסטוריה האנושית הכללית” לא נמצא כדבר הזה: מלך” מייסד מלכות” מצביא בצבא” ויחד עם זה בעל רוממות ודבקות אלהית” משורר בחסד עליון שירת קודש נפלאה” ובונה המקדש הרוחני העילאי של ספר תהלים. אשרינו. זהו מלך ישראל” מלך ששייך לנו” לעם ישראל. אין כמוהו. [3]

מקורות:
[1] שמואל ב’ פרק כ”ג.
[2] דברים י”ז ט”ו.
[3] ע”פ שיחות הרצ”י גליון 29 “דוד המלך”” ובראשית עמ’ 175.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן