פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > חזון ישעיהו

חזון ישעיהו

בהפטרה שלנו אנו נפגשים בביטוי עילאי: “ואראה את ד'”. זו מדרגה מיוחדת של ישעיהו הנביא שניתנה לו רשות להתבטא ולומר “ואראה את ד'”.
אמנם יחד עם כל הצד החיובי הגדול” הנישא” הנשגב והחיוני הזה לכל מציאות חיינו יש גם צד שלילי” כפי שמודיעים לנו חז”ל שניתנה לישעיהו נזיפה מן השמים בגלל קטרוגו על עם ישראל. הגאון מוילנא כותב: “השם יתברך שונא את המקטרגים על בניו” אף הקדושים”. להיות שנוא על ידי רבונו של עולם אינו מצב כל כך פשוט! אין ספק שאליהו וישעיהו היו קדושים” ובכל זאת קיבלו נזיפה חמורה. ישעיהו אמר: “בתוך עם טמא שפתים אנכי יושב”. האדם נקרא “אדם מדבר”” ערכו מתגלה על ידי הדיבור” אנושיותו מתבטאת דרך השפתיים. והנה כאן הוגדר הדיבור של האדם מישראל כטמא. איום ונורא! ישעיהו הגדיר את כוח הדיבור” שהוא התוכן האנושי שבאדם” כטמא! מזעזע! יש צורך ל”הגעלה” וכפרה – “ויעף אלי אחד מן השרפים ובידו רצפה”” כדי להכשיר ולהגעיל את השפתיים האלה שאמרו הגדרה כזאת על עם ישראל: על עצמך רשאי אתה להגיד מה שאתה רוצה” אבל לא על העם” על כן צריך תיקון לשפתיך.
אנו ביחד עם כלל ישראל” על אף כל הצרות. יש הרבה צרות” וגם צרות מבפנים” אבל אנו שייכים לכלל ישראל על אף כל הסיבוכים. אנו אומרים: “אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח” ואף על פי שיתמהמה” עם כל זה אחכה לו”. “עם כל זה”” עם כל הסיבוכים” בתוך הסדר הכללי של “השוכן אִתם בתוך טומאותם”. אין כאן שום פשרנות ושום ויתורים” אלא צריך עמידה בתוקף” אבל בִּפְנִים. כמובן” יש מדרגות בעניינים שונים שצריכים תיקון. גם בעניינים שבינינו אין הכוונה לפשרות” אלא שתימצא בהדרגה הבנה הדדית מתוך אהבה ואחוה” שלום ורעות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן