פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > בית שמח

בית שמח

שמחה” כפי שכתבנו בשבוע שעבר” לא תמיד תלויה בגורמים חיצוניים” אולם במצבים מסוימים טוב להיעזר באמצעים כדי לשמוח. נכון מידי פעם לעצור ולשאול את עצמנו מה הדבר שעושה לנו שמח. משנכנס אדר מרבים בשמחה. בחודש אדר אנחנו מוסיפים שמחה על השמחה שבשגרה” שמחה זו דרך חיים – אנחנו בוחרים להיות שמחים” והיכולת להחליט לשמוח אינה תלויה רק בפורים” יש בידנו בחירה” תוצר של מודעות עצמית. אנחנו מעצבים את דפוס החשיבה שלנו ובוחרים איזו משמעות לתת לחיים שלנו.
השמחה היא חלק מהחיים שלנו” להיות בשמחה זה להיות בערוץ פתוח של נתינה” אהבה” אמונה בהשגחה. שמחה זה חלון פתוח להתבוננות בדרכי ה'” לברך ולהודות לקב”ה על הילדים שלנו” על מה שיש לנו. לדעת לחייך – זה לדעת להשתחרר ולוותר על הרגשות והמחשבות השליליות” להתמקד במה שיש ולא במה שחסר. השלמות – להשלים עם מה שאין. ‘שמח בחלקו’ זו השמחה האמיתית” זה מה שיש בחלקי. מידת השמחה היא מידה עמוקה ממידות הנפש שיש לעמול עליה” להתאמץ לפתח אותה ולהעמיק בה. זוהי דרך חיים שיש לבנות אותה וליצוק אותה בתוך הבית כמרכיב הכרחי בחינוך הילדים. הורים הם דוגמא משמעותית בעיצוב הנפש של הילד” הורים שמחים = ילדים שמחים” לכן הורים שמרבים להתלונן ולהתרעם ולהשמיע קולות של “אין לי כח”” “אוף איזה עול”” “קשה לי”” יש לזה השלכות מזיקות על בניין הנפש של הילד” ובעיצוב תפיסת החיים.
הורים הם מודל עצמתי בחיי הילד” אופן התנהגותם” הזוגיות שלהם והכבוד ביניהם” הורים שמשמחים זה את זה וערך של שלום בבית הוא אבן יסוד הילדים שיפנימו את הנהגותיהם וימשיכו לדורות הבאים.
השמחה היא לא רק בפורים. פורים יכול להיות התחלה למשוך את שמחת פורים ולהחליט להתחיל לעבוד” לבחור להשקיע ולמלא את הבית בשמחה.

פורים שמח
hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן