מתוך הבירור הנורא והאיום שהיה עם בני אהרון” “אחרי מות שני בני אהרן”” מופיעה הדרכה מיוחדת לאהרון: “אל יבוא בכל עת אל הקודש… ולא ימות”. היתה התפרצות כוחות הגדלות של נדב ואביהוא אל הקודש. צריך תיקון לזה” צריך הכנה והכשר כשנכנסים אל הקודש – ואיך נעשית ההכשרה הזאת? ממקור רוממות הקודש הכלל ישראלית היותר גדולה.
יש להתבונן היטב: מה העצה” מה הסדר הנכון? “בזאת יבוא אהרן אל הקודש” – סדר שלם. רק בסוף מתגלה הסוד: כל התיקון הזה” כל הסדר הזה יהיה פעם אחת בשנה” ביום הכיפורים. “חוקת עולם” של היטהרות כלל ישראל לפני ד’. אנו נפגשים עם כלליות זו בפרשת יום הכיפורים שכוללת את כל ישראל. ישנם תיקוני עוונות פרטיים” אבל יום הכיפורים כולל את כל כללות האומה: “לפני ד’ תטהרו”. ביום הכיפורים מתגלה שורשיות הנשמה הישראלית. “והיתה לכם לחוקת עולם”.
אנו לומדים את הדרך הישרה שבה יש לגשת אל הקודש מתוך בירור חשבון של מעשה בני אהרון. אנו יוצאים ברווח גדול מהמשבר וריפויו. במקום שבעלי תשובה עומדין” אפילו צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. מתוך המשברים הנוראים והאיומים מתגלים רווחים עצומים.
“אל יבוא בכל עת אל הקודש”! לבוא מן החוץ אל הפְּנים ולהיפגש עם הקודש אינו דבר פשוט” ואפילו אהרון צריך ליזהר כשהוא בא “מבית לפרוכת” פְּנים פנימה אל קודש הקדשים. ישנה כאן אזהרה” כדי למנוע תסבוכת ומכשול. ולמה אין לבוא בכל עת? “כי בענן אראה על הכפורת”” ריבונו של עולם מתגלה בענן על הכפורת. אין הכוונה לענן המכיל גשם אלא לגילוי אלוהי בענן” שמתראה אל מי שראוי לכך. יש גם הבחנה בין סוגים שונים של ראיה” והמובן של ראיה יכול גם להיות הכרה והבנה. על אברהם אבינו נאמר: “וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק” ” ורש”י שם מפרש בשם חז”ל: “ראה ענן קשור על ההר”. הוא היה בעל ראיה רוחנית עילאית והבחין בהר ממרחק של קילומטרים. על כן לעומת הכשלון שהיה בכניסה שלא כסדרה (במעשה בני אהרון)” נמסר לנו עכשיו סדר מיוחד של כניסה אל הקודש” שאין להיכנס בכל עת ובכל מצב” אלא רק כאשר “בענן אראה על הכפורת” .