פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > אחרי מות

אחרי מות

מתוך הבירור הנורא והאיום שהיה עם בני אהרון” “אחרי מות שני בני אהרן”” מופיעה הדרכה מיוחדת לאהרון: “אל יבוא בכל עת אל הקודש… ולא ימות”. היתה התפרצות כוחות הגדלות של נדב ואביהוא אל הקודש. צריך תיקון לזה” צריך הכנה והכשר כשנכנסים אל הקודש – ואיך נעשית ההכשרה הזאת? ממקור רוממות הקודש הכלל ישראלית היותר גדולה.
יש להתבונן היטב: מה העצה” מה הסדר הנכון? “בזאת יבוא אהרן אל הקודש” – סדר שלם. רק בסוף מתגלה הסוד: כל התיקון הזה” כל הסדר הזה יהיה פעם אחת בשנה” ביום הכיפורים. “חוקת עולם” של היטהרות כלל ישראל לפני ד’. אנו נפגשים עם כלליות זו בפרשת יום הכיפורים שכוללת את כל ישראל. ישנם תיקוני עוונות פרטיים” אבל יום הכיפורים כולל את כל כללות האומה: “לפני ד’ תטהרו”. ביום הכיפורים מתגלה שורשיות הנשמה הישראלית. “והיתה לכם לחוקת עולם”.
אנו לומדים את הדרך הישרה שבה יש לגשת אל הקודש מתוך בירור חשבון של מעשה בני אהרון. אנו יוצאים ברווח גדול מהמשבר וריפויו. במקום שבעלי תשובה עומדין” אפילו צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. מתוך המשברים הנוראים והאיומים מתגלים רווחים עצומים.
“אל יבוא בכל עת אל הקודש”! לבוא מן החוץ אל הפְּנים ולהיפגש עם הקודש אינו דבר פשוט” ואפילו אהרון צריך ליזהר כשהוא בא “מבית לפרוכת” פְּנים פנימה אל קודש הקדשים. ישנה כאן אזהרה” כדי למנוע תסבוכת ומכשול. ולמה אין לבוא בכל עת? “כי בענן אראה על הכפורת”” ריבונו של עולם מתגלה בענן על הכפורת. אין הכוונה לענן המכיל גשם אלא לגילוי אלוהי בענן” שמתראה אל מי שראוי לכך. יש גם הבחנה בין סוגים שונים של ראיה” והמובן של ראיה יכול גם להיות הכרה והבנה. על אברהם אבינו נאמר: “וישא אברהם את עיניו וירא את המקום מרחוק” ” ורש”י שם מפרש בשם חז”ל: “ראה ענן קשור על ההר”. הוא היה בעל ראיה רוחנית עילאית והבחין בהר ממרחק של קילומטרים. על כן לעומת הכשלון שהיה בכניסה שלא כסדרה (במעשה בני אהרון)” נמסר לנו עכשיו סדר מיוחד של כניסה אל הקודש” שאין להיכנס בכל עת ובכל מצב” אלא רק כאשר “בענן אראה על הכפורת” .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן