פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > התורה הגואלת

התורה הגואלת

לכבוד יום הזכרון לרבינו הרצי”ה זצ”ל” נביא מתוך דברי רבינו זצ”ל על אביו מרן הראי”ה קוק זצ”ל” הראויים להאמר גם על רבינו בעצמו

ייחוד עניינו האלוהי ושליחותו ההיסטורית של הכהן הגדול והקדוש” מרן הרב זצ”ל – מסתכם ומתבטא הוא בכך: התורה הגואלת. בהתאם לכך נוצרו והותאמו הכשרונות המופלאים” אצילות המידות וגבורת הרוח” באישיותו הגדולה. שליחותו והדרכתו לעם ישראל כוללות שלשה יסודות מרכזיים” שהם אחדות אחת:
א. התורה” בכל קדושתה” היקפה ושלמותה” בכל לימודה וקיומה” חריפותה ובקיאותה” ישרותה ועמקותה” הגדלתה והאדרתה – התורה כולה. “תורת ד’ תמימה” – האחדות האלוהית מתגלה באחדות של התורה” באחדות של ישראל ובאחדות של ארץ ישראל.
ב. ההדרכה והדרישה הגדולה לתופשי התורה” שיעסקו בקביעות ובסדר לימוד” ביחידים ובציבור” גם במלוא מרחבי מקצועותיה וגווניה הרוחניים והמחשבתיים של התורה – בהלכות יסודי התורה ולימוד חכמת האמונה. בהתאם לכך” גם קרא רבינו ללמוד ולקיים את דברי מרן הראי”ה זצ”ל [1]. וכן נקראים אנחנו ללמוד ולקיים את משנת רבינו.
ג. ומתוך כך הולך ומתגלה” מתרומם ונשמע” קולה של התורה הגואלת. “וניגש הכהן ודיבר אל העם”” ומודיע: “כי פקד ד’ את עמו” ונחלתו – התחילה הגאולה. הכהן מודיע ומסביר לעם ישראל” ולכל מלוא אפסי ארץ” את גבורות ד’ המופיעות בקיבוץ נדחי ישראל לארצם ובניינה המחודש. הודעה והכרזה זו מופיעה ועולה מתוך המקור – התורה” בגאונות וקדושה אמיתיות. תורה זו היא האומרת ליעקב ולישראל מה פועל אל” נותנת להם הבנה של מעשי ד'” מדריכה אותם בנתיבות הגאולה” ומעניקה להם עוז ותעצומות. זאת היא התורה הגואלת [2].

מקורות:
[1] לנתיבות ישראל א’ עמ’ ר”כ-רכ”א.
[2] ע”פ אור לנתיבתי עמ’ ר”פ-רפ”ב” לנתיבות ישראל א’ עמ’ צ”ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן