פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מעל למספר

מעל למספר

פרשתנו עוסקת במספרים” ובהפטרה נאמר: “והיה מספר בני ישראל כחול הים אשר לא ימד ולא יספר”. זהו סוג של מספר אשר לא ימנה” מספר שהוא מעל כל המספרים. יש בעם ישראל צד עליון שהוא מעל כל המספרים” חלק שמימי” פנים פנימי” מקדשי” אלוהי.
כשכל חשבונותינו נעשים מתוך הארה אמיתית של אחיזה באור ד'” אזי מתברר שיש כאן מספר מעל המספר. רק מתוך אחיזה בדבר ד’ המחיה אותנו והמתגלה בתוכנו יש מקום להבנת הדברים המעשיים והטכניים בעמקות שבעמקות” בבחינת “ארון אינו מן המדה”. הארון עומד מעל חוקי הגאומטריה והמספר. כל זה נמשך מן השייכות והדבקות הגמורה של העם הנבחר הזה בד’. יש להתרגל לראות את מה שנעשה איתנו” להיפגש עם ריבונו של עולם. צריך להתבונן בכל מהלך הדברים מראשית עד אחרית” ולהתרגל לראות איך ריבונו של עולם מופיע בתוך ההיסטוריה. גם בדורותינו אלה” יש להתרגל לראות את יד ד’ הנוהגת בנו. יש להוסיף שכל” להוסיף דעת אלוהים. הבחירה האלוהית בעם ובארץ היא מוחלטת ונצחית על אף כל הסיבוכים. ומכאן להמשך הפסוק הראשון בהפטרה: “והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם” יאמר להם בני אל חי”.
וכן בפרשתנו” בסידור מדרגות שבטי ישראל” שנערך על ידי בירורי החשבונות והמספרים” ישנו חלק על מספרי” שמימי” ש”ד’ הוא נחלתו” ” חלק מיוחד של כלל ישראל. הוא חלק של עם ישראל” אבל לעילא. “והלוים לא התפקדו בתוך בני ישראל”. לאחר כמה פסוקים מתגלה סוד הדבר: “וידבר ד’ אל משה לאמר” הקרב את מטה לוי” והעמדת אותו לפני אהרן הכהן ושרתו אותו”. אנו נפגשים במדרגות שבקדושה” בעבודת הקודש. מרכז האומה הוא המקדש” ובו הכהנים העוסקים בעבודה” המחנכים והמלומדים” כמו שכתוב: “יורו משפטיך ליעקב” ” והעוסקים בתורה כפי הביטוי ב”דברי הימים”: “למען יחזקו בתורת ד'” ” הפועלים ממקור התורה המונחת בארון העדות” יסוד בית המקדש” מכח התורה” שהיא העדות הפנימית ששכינה שורה בישראל” בכל מדרגות כלל ישראל” עד המדרגה המיוחדת של העובדים בבית המקדש בעבודת הקודש” ומתוך כך מבריקים” מאירים” מזהירים ומשפיעים שפע הרוח” “רוחי אשר עליך”” בכלל ישראל מאז ועד הנה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן