פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > סיפורה של מתגיירת

סיפורה של מתגיירת

סיפורה של מתגיירת
שלום רב”
שמי רותם ואני ילידת הארץ. סבי ניצול שואה” ולאחר הקמת המדינה הוא עלה לארץ ולחם במלחמות ישראל. אבי” הוא יליד הארץ ולאחר שסיים את שירותו הצבאי טס לארה”ב” שם פגש את אמי. אמי עברה גיור רפורמי” ואז הם נישאו בבית כנסת רפורמי בארה”ב וחזרו לארץ. חגגתי בת מצווה” למדתי בבית ספר ישראלי וכשסיימתי את כיתה י”ב התגייסתי לצבא. מאז ומתמיד חשבתי את עצמי ליהודייה” אכלתי כשר” צמתי ביום כיפור וחגגתי את החגים היהודים בבית” למרות שהורי היו חילוניים.
לפני שנה וחצי התארסתי עם בחור יהודי ישראלי והחלטנו להתחתן. הופתעתי מאוד כאשר נודע לי שלא אוכל להתחתן כדת משה וישראל בארץ ישראל” כיוון שאמי עברה גיור רפורמי ושאני נחשבת כזרע ישראל ולא כיהודייה כשרה לפי ההלכה. הדבר גרם לי למשבר זהות שלא ידעתי איך אתמודד עמו. הרגשתי שכל עולמי חרב. רק לפני החתונה נודע לי בפעם הראשונה שיש בעיה ביהדות שלי! אני וארוסי חשבנו רבות והחלטנו שהדרך הנכונה ביותר היא לעבור תהליך גיור ולא ללכת על הדרך הקלה ולטוס לקפריסין כדי להתחתן. החלטתי שזה משמעותי בשבילי ולמען ילדיי לעבור תהליך שכזה.
כשהחלטתי לעבור תהליך גיור” חיפשנו” אני וארוסי” מדרשה ללימוד יהדות. בסוף” בחרנו במכון מאיר/אורה בגלל היחס האישי” שמעניקים לכל לומד. הם נותנים לך את הזמן ללמוד ולהתפתח בקצב שלך ואין דבר שנעשה ללא הסכמתך או רצונך. אנחנו כזוג נדהמנו מהיחס החם שנותנים המורים של מכון מאיר/אורה. בנוסף” הלימודים נעשים בהפרדה בין בנות לבנים מה שיוצר אווירה אינטימית לשאול שאלות ו דיונים שונים..
בתהליך הגיור הופתעתי מאוד מערכי היהדות ומהדת בכלל. למדתי דברים שבחיים לא נתקלתי בהם לפני כן. נפתח לפני עולם ובמלואו שעד היום אני עדיין לומדת ואמשיך ללמוד אותו. תוך כדי התהליך הרגשתי שאני חוזרת לשורשים העמוקים ביהדות וזה שינה אותי מאוד מפנים. בהתחלה חששתי מאד מהתהליך אבל עכשיו אני מרוצה כל כך שלא ויתרתי לעצמי ושבחרתי להיות יהודייה כשרה ולעבור תהליך של גיור.
למדתי” כשמשהו קורה בחיים שלך שלא בשליטתך” הקב”ה תמיד שם בשבילך להראות לך את הדרך. יש לך את הבחירה אם לעבור בדרך שמוצגת לפניך או לא” אבל הדרך תמיד פתוחה לפניך. בחרתי לעבור תהליך גיור ומזה התברכתי כפליים. לא רק שהתחזקתי ביהדות אלא גם שתוך כדי התהליך גם ארוסי התחזק ביהדות וחזר בתשובה יחד איתי. תוך כדי התהליך ראינו ששנינו מתקרבים לא רק ליהדות אבל גם אחד לשני. למדנו בין היתר” איך לנהל מערכת יחסים טובה ואיך להקים משפחה כפי שההלכה מורה לנו” דבר שחיזק מאוד את הקשר שלנו.
כיום לאחר שעברתי את התהליך אני מאושרת עד אין סוף וחוגגת את חגי ישראל בשמחה רבה ובלב מלא הודיה. החלטתי לעבור תהליך גיור הייתה ההחלטה הכי נכונה וטובה שעשיתי” אני מאוד מודה למכון מאיר/אורה” למורים ולמשפחות המאמצות שהדריכו אותי ועזרו לי לעבור תהליך כל כך חשוב.
תודה! רותם.
מי שרוצה להצטרף לתכנית גיור במכון מאיר/אורה מוזמן לפנות לרב יוסף דינקביץ’ בטלפון 0543380914 או אימייל giur@emeir.org.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
“כל דצריך” שבתוכנו פנימה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שאלת? ניצחת! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אתגר “שינוי ההרגל” באמונה חיה // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
למה שלא נבוא כמו גבירים? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן