פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > והיו האבנים האלה זיכרון לבני ישראל עד עולם

והיו האבנים האלה זיכרון לבני ישראל עד עולם

והיה ביום אשר תעברו את הירדן אל הארץ אשר ד’ אלוקיך נותן לך והקמות לך אבנים גדולות (דברים כז ב). האבנים הגדולות הללו באו לאות ולזיכרון לישראל על הנס הגדול בירדן ככתוב: “למען תהיה זאת אות בקרבכם” כי ישאלון בניכם מחר לאמור מה האבנים האלה לכם” ואמרתם להם אשר נכרתו מימי הירדן מפני ארון ברית ד’ בעוברו בירדן נכרתו מי הירדן” והיו האבנים האלה זכרון לבני ישראל עד עולם” (יהושע ד ו). הנס שנעשה בירדן היה על תנאי שבני ישראל יקבלו עליהם להוריש את כל ארץ ישראל” כנאמר “והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם” (במדבר לג)” “אם אתם עושין כן מוטב ואם לאו באין מים ושוטפין אותיכם” מאי אותיכם? אותי ואתכם” (סוטה לד). ואכן “הכהנים נושאי הארון עומדים בתוך הירדן עד תום כל הדבר אשר צוה ד’ את יהושע לדבר אל העם ככל אשר צוה משה את יהושע וימהרו העם ויעברו” (יהושע שם).
ומה צוה משה את יהושע? – דעו למה אתם עוברים את הירדן” על מנת שתורישו את כל יושבי הארץ (רש”י שם).
האבנים שהוצאו מהירדן לאות ולזיכרון לישראל עד עולם” באו להזכיר לנו שקיבלנו על עצמנו להוריש את כל הארץ” ולא רק בדורו של יהושע בן נון” אלא בכל הדורות כולל דורנו אנו” כפי ההלכה שפסק הרמב”ן וכל הפוסקים” ראשונים ואחרונים” ש”הארץ” לא נניח אותה ביד האומות בדור מן הדורות” (השגות הרמב”ן על ספר המצוות מידות עשה ד'” פתחי תשובה” שו”ע או”ח
אבן העזר עה).
נכון לעכשיו” דברי יהושע בן נון על הורשת יושבי הארץ” יש להם חשיבות ותוקף במיוחד בימינו” כאשר על סדר היום המדיני עומדת שאלת זכותנו על כל ארץ ישראל. האם יש לנו רשות ויכולת לוותר ולמסור חלקי ארץ ישראל לעם זר” בניגוד לצו האלוקי ובניגוד למצווה הגדולה שאנו עומדים ומצווים גם בימינו לרשת את כל הארץ? כפסיקתו של הרמב”ן: ש”הארץ לא נניח אותה ביד אומות בדור מן הדורות” (השגות הרמב”ן על ספר המצוות מצוות עשה ד) ופסיקתם של כל הראשונים והאחרונים שפסקו כמותו (פתחי תשובה שו”ע אבן העזר עה).
כל דיבור על ויתור מארץ ישראל ח”ו לא רק שאינו מביא לנו שלום אדרבא מביא עלינו מלחמות ומרחץ דמים – רק כאשר נדע ונכיר ונעמוד בתוקף על זכותנו על כל ארץ חיינו” ננצח את אויבינו” והם ישלימו עמנו באמת.
רק על ידי שליטת עם ישראל בארץ ישראל” תתקיים ההבטחה האלקית לאברהם אבינו “והיה ברכה ונברכו בך כל משפחות האדמה” (בראשית) ויתממש חזון נביאי ישראל על כך שישראל יהיו אור לעמים כולם” “והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ד’ בראש ההרים ונשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים: והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ד’ אל בית אלקי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחתיו כי מציון תצא תורה ודבר ד’ מירושלים” (ישעיהו ב).
מהמצפה לישועה השלמה
בברכת שנה טובה ומתוקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן