פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > קומי אורי כי בא אורך”

קומי אורי כי בא אורך”

כל אחת מהפטרות “שבע דנחמתא” עניינה עצום” “חד בדרא”” כמו שכל המועדים” כל אחד מהם הוא “חד בדרא” ביחידיות האלוהית הספציפית שלו” שמתגלה כשאנו זוכים להיפגש אִתו. בהפטרה שלנו מופיעים סדרי גאולה. “קומי”” “התנערי מעפר” . הגויים מתבלבלים ואנו יושבים פה! הם עסוקים בשיחות וישיבות אודותינו” כאילו אין להם מה לעשות. ברוך השם” לנו יש מה לעשות” ואנו עוסקים בישוב הארץ וב”יגדיל תורה ויאדיר”. מעשה משונה היא מדינתנו זאת” וצבאנו זה שאין דוגמתו בכל העולם! ברוך השם” אנו מחזיקים מעמד נגד כל מה ש”רגשו גוים ולאומים יהגו ריק” .
“קומי אורי כי בא אורך”. ידיעה נפלאה זאת שקמה מדינת ישראל” הולכת וכובשת יותר ויותר בעולם. “כי הנה החושך יכסה ארץ וערפל לאומים” ועליך יזרח ד’ וכבודו עליך יֵראה”. בגמרא מוזכר שהמשיח יבוא כשהחושך יכסה אנשים אלה” “הנהו אינשי” ממשיכי “אותו האיש”. ברוך השם” חזרנו לתחיה ממלכתית ורוחנית” וכל הצללים שיש בדרך אינם משנים עובדה זו. אנו קיימים” והגויים משוגעים ממראה עיניהם. גם קיצם של הרוסים [הקומוניסטים] בקרוב יבוא. מי שרוצה לבלוע עולם” סופו נחנק. וכי עלה על הדעת שהם יתנו ליהודים לצאת מבית הסוהר הגדול שלהם? והנה עכשיו “שבו בנים לגבולם” בעל כרחם. בעל כרחם “והלכו אליך שחוח בני מעניך”.
נמצאים כאן מהביטויים היותר חריפים שבכל פרשיות הגאולה” עד שמגיעים בסיום אל “אני ד’ בעִתה אחישנה”. שני הדברים מתקיימים ביחד” גם נס וגם טבע” גם בעִתה וגם בזריזות מפעם לפעם. הרבה פעמים ראינו ניסי ניסים” כששונאי ישראל קטרגו נגדנו” ברגע האחרון הסתדרו הדברים על ידי ישועה אלוהית. יש מדרגות של ניסיות בתוך הטבעיות. “ויהי נועם ד’ אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו”. מעשה ד’ מופיע בתוך הממלכתיות והצבאיות שלנו. אמיתיות הנס מתגלה דרך הטבע. באמת כל הטבע הוא נס גדול. הנס הוא נשמת הטבע. וכן אנו מודים “על ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת”. יש דברים שמופיעים בהיסטוריה והם נראים טבע” ואחר כך מתגלה שהטבע הזה הוא על פי סוד ד'” סדר ההנהגה האלוהית שבפוליטיקה הישראלית. “סוד ד’ ליראיו ובריתו להודיעם” – וככל שנרבה בשקידת התורה” יותר נזכה להיפגש עם סוד ד’ זה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן