פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > זמן חרותנו” זמן מתן תורתנו” וזמן שמחתנו

זמן חרותנו” זמן מתן תורתנו” וזמן שמחתנו

זמן חרותנו” זמן מתן תורתנו” וזמן שמחתנו
שלושת הרגלים – פסח שבועות וסוכות” הם שרשרת אחת המחברת את עם ישראל אל עברו ואל עתידו.
בפסח – זמן חירותנו” נולד ונוצר עם ישראל כיצירה אלקית ייחודית ובלעדית כדברי הנביא: “עם זו יצרתי לי תהילתי יספרו”. נוצרנו ויצאנו מעבדות לחירות עולם בנסים ובאותות ובמופתים שעשה השי”ת לעין כל. בפסח מתגלה עם ישראל כבנו הבכור של אדון הכל. הוא העם הנבחר מכל העמים לא רק בעבר אלא גם בהווה ולנצח. כפי שאנו מברכים יום יום “הבוחר בעמו ישראל באהבה”.
בשבועות – זמן מתן תורתנו” התקיים ומתקיימת בנו ברכת התורה” “אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו”. לא רק בעבר אלא גם בהווה כפי שאנו חותמים “ברוך אתה ד’ נותן התורה” ולנצח כדברי הנביא: “ואני זאת בריתי אותם אמר ד’ רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ד’ מעתה ועד עולם”.
בסוכות – זמן שמחתנו. הסוכה היא זכר ליציאת מצרים וזכר לענני הכבוד שהקב”ה הגן עלינו בעת יציאת מצרים ובמדבר (שו”ע” אור”ח תרכה א)” ככתוב “ואשא אתכם על כנפי נשרים ואבא אתכם אלי” (שמות יט” ד) “וכנשר יעיר קנו על גוזליו ירחף” יפרש כנפיו יקחהו ישאהו על אברתו” (דברים לב” יא). לא רק בעבר אלא לכל אורך הדורות הקב”ה מגן עלינו” מאברהם אבינו שהוא הזרע שממנו יצא עם ישראל” ועד דוד המלך והמשיח שהם הפרי של עם ישראל” כפי שאנו אומרים בתפילה “מגן אברהם” – ובברכת ההפטרה “מגן דוד”.
בסוכות” זמן שמחתנו” מתגלה ייעודו ושלמותו של עם ישראל כאור לעמים” ועל כך השמחה גדולה ועצומה” כדברי חז”ל “מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו”.
נכון לעכשיו” עלינו להעמיק יותר ויותר בשורשים ההסטוריים של עם ישראל כדי שנוכל להביט אל העתיד הצפוי לנו. כשם שבפסח יצאנו מעבדות לחירות” גם דורנו יצא מגלות שנות אלפיים” מעבדות לחירות מדינית. אבל אין די בחירות מדינית” צריך גם חרות רוחנית” ככתוב: אל תקרא חָרות על הלוחות אלא חֵרות. וכשם שבמדבר קיבלנו את התורה אחרי שיצאנו לחירות. גם בדורנו” עם ישראל מקבל ויקבל את התורה בגדול במהרה בימינו. ומתוך כך נגיע לשיא זמן שמחתנו – הם ימות המשיח ובניין בית המקדש השלישי במהרה בימינו. ונראה עין בעין כיצד “והביאותים אל הר קדשי ושימחתים בבית תפילתי עולותיהם וזבחיהם לרצון על מזבחי” כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים” (ישעיהו נו” ז).
בברכת חג סוכות שמח
בציפיה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן