פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > לבנות עולם של אהבה

לבנות עולם של אהבה

ויאהב יעקב את רחל ויעבד יעקב ברחל שבע שנים ויהיו בעיניו כימים אחדים באהבו אותה”.
האהבה בין יעקב ורחל הפכה לסמל האהבה הפשוטה” הישירה” הטהורה” האמיתית והעמוקה” אהבה שמלהיבה את הלב” נצחית… ולזה מתכוון שלמה המלך באחד הפסוקים “כי עזה כמות אהבה… רשפיה אש שלהבתיה” מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה”.
אהבה איננה עוד רגש ממאגר הרגשות שלנו. היא רגש קיומי אנושי” עצם החיים” חלק מפעימות הלב שלנו” אי אפשר לנו בלעדיה. אנחנו כמהים כל הזמן לאהבה” ‘לאהוב ולהיות נאהב’ זהו צמא שלא נרגע. אנשים אינם יכולים להיות שמחים ומאושרים ללא אהבה” וכשמוצאים אותה הכל נראה ורוד” החיים יפים” צבעוניים ומלאי משמעות. האהבה הראשונה מתחילה לנבוט בקשר שבין אם לתינוקה. מאז נולד התינוק הריהו מחפש קשר של אהבה” של חיבור לאמו. והיא מעניקה לו אהבה ללא הגבלה” מתמסרת ודואגת בחום ללא תנאי” מאירה את נפשו. הוא מתמלא אהבה” היא הופכת אותו לכלי מאיר” זה החסד שאם עושה עם בנה. כך מכשירה האם את הקרקע שעליה מלבלבת האהבה בתוכנו.
אלא שנדמה כי האהבה נמצאת מעבר לפינה” ולצערנו אנחנו לומדים על ‘אהבה’ בשדות זרים” אנו מוצאים אותה בכל מקום בסמטאות החיים” בפרסומות שמקדמות מכירות” בשירים שמתרפקים על אהבה” בסרטים רומנטיים” ברחובות… האהבה הפכה למציאות מבלבלת” עושים סחר באהבה” הכל חשוף” פתוח” שוק המציאות.
האהבה היום הפכה להיות משהו רגעי” סוחף” עם ריגוש” להט חזק” סערת רגשות… אהבה דמיונית ללא חוקים ברורים” ללא מעצורים” ה’אני’ הוא מרכז הכובד והכול עובר דרכי” קרבה שקרית – כואבת ” הורסת” לא נוצר שום קשר או חיבור.
השאלה הגדולה היא מה זאת אהבה אמיתית? איך יודעים שזו לא איזו אשליה – פנטזיה? כיון שהאהבה היא עמוקה ומשמעותית כל כך” אי אפשר להפקירה וליחצן אותה. החברה המתירנית נתנה לאהבה חופש מוחלט שהביטוי הבלעדי שלה הוא דרך הגוף.
המפגש בין איש ואישה הוא מפגש של נשמות אבודות” בבריאת האדם “זכר ונקבה ברא אותם” מסביר המדרש כי אדם וחוה הופרדו לשניים. אותה נשמה משנחלקה” גורמת לאדם להרגיש כל הזמן חצוי” לא שלם” בודד” עם הכמיהה להיפגש ולהתחבר מחדש לחצי השני של נשמתו” וזה הבסיס לאהבה שהיא הזיקה העמוקה בין נשמות. זה הדחף שלא מרפה לחפש את אבדתו” תחושה שהוא חייב למצוא את ההשלמה שלו. כשאתה מחפש ומוצא משהו אבוד אתה מרגיש שנפגשת עם משהו מוכר” מזכיר משהו” מרגיש בטוח לחשוף את עצמך” נמלא כוחות של נעורים” פתיחות וכנות. השיחות הופכות להיות מפגש של נפש בנפש. הרגשה שאיננו יכולים זה בלי זה. תחושה קסומה של השלמה. זה פשר הנשיקה של יעקב לרחל נשיקה של מפגש נשמות” עם הנשמה המיועדת לו.
איך שומרים על האהבה איך בונים יסודות איתנים של אהבה פנימית צנועה?
אהבה אינה מתבטאת רק בקשר זוגי” כפי שהזכרתי לעיל” אלא היא כוח פעיל בנפש” שמאפשר לנו להביע אותו כלפי אדם אחר” ללא תלות או תנאי” אהבה היא כוח שדורש מאמץ ועבודה ללמוד ולגלות את האני העמוק החבוי בתוך כל אדם. זוהי משימה פרטית ולאומית לעמול ליצור ולבנות חברה על יסודות של אהבה.
hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן