פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > עם ישראל” ארץ ישראל ותורת ישראל

עם ישראל” ארץ ישראל ותורת ישראל

מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ. למה בארץ דווקא ולא בכלל העולם” או בשמים ובארץ? אלא “מי כעמך ישראל” – אותו “גוי אחד”” מיוחד” “גוי קדוש”” “אשר בחר בנו מכל העמים” – הוא “גוי אחד בארץ” דווקא. חז”ל מרחיבים ומדגישים מה כוונת המלה “בארץ”? – בארץ ישראל” הארץ המיוחדת. שייכות העם הזה לארץ הזאת” ושייכות הארץ ל”עם זו יצרתי לי” – היא יצירה אלוקית” התאמה. זו הארץ המצווה לאברהם אבינו: “לך לך … אל הארץ אשר אראך” ואעשך לגוי גדול”. הגוי הגדול” העם הגדול” עם הסגולה הנמשך ממך” שייך לארץ שייכות היסטורית.
חז”ל מבררים בכמה מקומות שישראל הם מיוחדים ושייכים לארץ. וכן ישראל ואורייתא. תורת ישראל היא מיוחדת לארץ ולכן “אין תורה כתורת ארץ ישראל” . ב”אבות דרבי נתן” מודגש שאנשי תורה ותלמידי חכמים של ארץ ישראל הם מיוחדים. תלמיד חכם שנמצא בארץ ישראל” שם מקומו” שם יש לו מדרגה מיוחדת” ואם יצא לחוץ לארץ – פָּגַם. ואף על פי שפגם” משובח הוא מכל תלמידי החכמים שבחוץ לארץ. בגמרא כתוב שיש תלמידי חכמים גם בחוץ לארץ” אך הם לא בני מקומם” הם לא במקום. המקום של כלל ישראל” המקום של התורה” המקום של תלמידי חכמים” הוא כאן. זהו המקום הטבעי הנורמלי האידיאלי.
כל אחד מאיתנו הוא חלק מכלל ישראל. כלל ישראל” כלל התורה” כלל תלמידי החכמים – שייכים לארץ ישראל” ומתוך כך לכל אדם מישראל” לכל אישיות ייחודית מישראל” יש שייכות לארץ. המקום הנורמלי” הטבעי הוא כאן. אדם מישראל צריך לדעת שטבעיותו” נורמליותו” אמיתיותו” הם כאן באווירא דארץ ישראל” מקום הקדושה. לכן אי אפשר שיהיה אדם מישראל שלם לעצמו” שלם עם עצמו” נאמן לעצמו” נאמן לטבעיותו” נורמלי בחוץ לארץ כמו בארץ ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן