פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > אנטומיה של התפילה?! (חלק א’)

אנטומיה של התפילה?! (חלק א’)

בגישושינו אחר הסיבות השונות לקושי הקיים אצל רובנו בבואנו להתפלל” התמקדנו בשאלה המרכזית בעינינו” “על שום מה” התפילה נקראת עבודה שבלב דווקא? הפעם ננסה להעמיק יותר” על מנת להפיק לקח אמוני ו/או יכולות מעשיות בציווי האלוקי “ולעבדו בכל ללבכם”.
אי לכך” שאלתנו” הפעם” הינה למה התפילה נקראת עבודה שבלב” ולא תפילה שבלב או של הלב? הרי התפילה הינה ביטוי הלב” הבעתנו הרגשית לבוחן לבבות?!
קצת מידע ביולוגי על תפקוד איבר הלב: “1. הלב מתפקד כמשאבה שלתוכה נאסף דם והיא דוחפת אותו הלאה לתוך העורקים. 2. הלב אוסף דם עני בחמצן מכל הגוף לחלקו הימני ומזרים אותו לריאות ששם הדם פולט פחמן דו-חמצני וקולט חמצן” 3. לאחר מכן נאסף הדם המועשר בחמצן מהריאות לתוך חלקו השמאלי של הלב וזה מזרים אותו לכל רקמות הגוף.” (ויקיפדיה” ערך לב). אם כן” ללב שלושה תפקידים ראשיים: שואב” מנקה” ומזרים את הדם המנוקה. לאור זה ניתן לעלות דרגה נוספת בהבנה: התפילה אמורה לפעול באדם כמשאבה” מנקה ומזרימה מצב נקי בדיוק כפעולת הלב” כי היא אותה עבודה המתבצעת בלב עצמו.
1. ידוע שהדם הוא הנפש” היינו התנועה (מהר”ל” תפארת ישראל” א’)” הרצון לשנות ולהשתנות. התפילה” כמו הלב” פועלת כמשאבה: לאחר איסוף כל השאיפות וחפצי לבנו” היא מווסתת את רצונותינו השונים במינון לקראת דחיפה קדימה: יהודי המזכיר סעיף מסוים בתפילתו” אמור להתאזר בגבורה” בדחף” לפעול על מנת לאפשר החלת הבקשה בעורקי חיי העשייה.
2. אמנם קיימים רצונות עניים בחמצן” עניים בחיות אלוקית” דלי תכלית אלוקית” וזה בשל זרימת חיים (כביטוי הנפוץ “אני זורם”). אותם רצונות הנראים” לכל אחד” נכונים ומוצדקים” התמלאו בפחמן דו-חמצני” בתפיסות “פחמניות”” שלא תמיד הולכות יד ביד במגמת ה'” עבור העולם ו/או עבורנו. הם כאילו רשות שנייה מקבילה לחיות האלוקית” הם עשירים בדו-חמצני” שתי חיות” מעין דואליות. וכי “חכמה ודעת” אינן תכנים נאותים לכל נברא?! אלא שהשאלה החיונית היא איזה דעת? הרי קיימים הרבה תכני דעת המזהמים רוחנית” עד כדי התבוללות רעיונית?! באה התפילה שבלב ומנקה את שאיפותינו מסיגיהן” “אתה חונן לאדם דעת!”. תפקיד התפילה” כמו הלב” לנקות את השאיפות של כל אחד” מדואליות” מאותן שאיפות שלא תמיד משתלבות בפאזל האלוקי הכללי ו/או הפרטי.
3. לאחר מכן נאסף הרצון המועשר בתכלית אלוקית” הנובעת מצורכי הנשמה (הריאות” הנשימה) לחלקו השמאלי של הלב” וזה מזרים אותו לכל רקמת עשית חיינו. אותו ניקוי המאבחן” מאפשר הגשמת רצונות האדם או/ו העם בצד הטוב ביותר” מחומצן בטוב אלוקי.
מה השפעת הריאות על הלב” ומה השפעת הנשמה בעבודתנו שבלב… בפעם הבאה” בע”ה.

תגיות: התפילה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בואו” נעשה סדר… (ב)
Shape-2
machon
בואו” נעשה סדר… (א)
Shape-2
machon
תפילת האדם: תשובת לנבואת ה’
Shape-2
machon
אישור לפתיחת ערוץ.
Shape-2
machon
אנטומיה של התפילה?! (חלק ב’)
Shape-2
machon
אנטומיה של התפילה?! (חלק א’)
Shape-2
machon
עשה תפילתך רצונו… למען תיקונך
Shape-2
machon
הקושי בתפילה” מתוך חיקוי לא מוצלח.
Shape-2
machon
תנו לה’ להתפלל
Shape-2
machon
תפילה: זכות לעמידה בבית דין
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן