פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > עקשנות (סיום)

עקשנות (סיום)

מה הכלים שיעזרו לנו למנוע עקשנות מיותרת מהילד?
כהורים” עלינו להחליט מראש – מה הגבולות בבית שעליהם נעמוד בעקביות ובהחלטיות. וכן מה התחומים שבהם הילד יוכל להחליט ולבחור. ברור שיש נושאים הנתונים רק להחלטת ההורים” כי הילד עדיין לא בשל רגשית או קוגניטיבית.
ההיררכיה במשפחה צריכה להיות ברורה. כשהורה מרגיש ששוררת אווירה של מאבק” הוא צריך לצאת מהמקום הזה. ילד הוא לא פרטנר למאבק! בכל מקרה שילדים מתקשים לעמוד בגבולות שההורים מציבים” דווקא אז יש להרעיף עליהם חום ואהבה” מה שנותן להם כוח לעמוד בגבולות הברורים” ומפחית את הצורך שלהם למרוד ולהתקומם. חבל שהנטייה שלנו כהורים היא להחזיר להם באותה דרך של עקשנות” וזה גורר התעקשות נוספת. אם אתה לא עושה את מה שאני דורש אז גם אני לא אעשה…
צריך להשקיע בבניית מערכת יחסים בריאה” ביצירת תקשורת. אחד הכלים העצמתיים והחיוניים הוא השיח בין הורים וילדים” הוא מאפשר לילד לבנות הערכה עצמית” הרגשה שהוא חשוב ורצוי ויכולת לבטא את מחשבותיו ורגשותיו” גם אם הם קשים ומפחידים. שיח במשפחה יוצר מפגש שמגשר בין עולמות” ופותח צוהר לעולמם הפנימי. להורים זו דרך להבין את המניעים להתנהגות” לפתח רגישות ועין חדה מתי העקשנות היא מתוך הגנה על האגו” ואז העבודה היא על חיזוק הביטחון והדימוי העצמי” ומתי זה בא מתוך שאין יד מכוונת והגבולות לא מוגדרים” ולכן העבודה היא על בניית הסמכות בבית.
השקעה נוספת וכדאית היא: לעודד עקשנות חיובית. לחזק התמדה ורצון” לכוון את כוח העקשנות שלו למידה חיובית כנחישות בהשגת מטרות ובמימוש שאיפות” להתגבר על קשיים” לא לוותר על אתגרים. בחיי היומיום יש הרבה סיטואציות והזדמנויות לעודד את המאמץ” ילד שבונה פאזל ומנסה לחבר פעם אחר פעם” ילד שמנסה לפתור בעיה קשה בחשבון” חשוב והכרחי לגשת אליו לחזק אותו ולשבח בהתלהבות והערכה” להביע אמון וביטחון ביכולת שלו להתמודד עם הקושי” לחנך להתעקש להצליח.
היום לצערנו יותר ילדים מתעקשים ומסרבים לנסות להתאמץ. הסביבה תומכת בזה” “קשה לך? תפחית פה ותוותר במשימות” – זהו מסר מחליש” ומרגיל את הילד לפטור את עצמו. גם כשילד מסרב למלא את המטלה” או שמגלה תסכול” צריך לנסות ביחד אתו להבין את הקושי ולעזור לו. הסיוע שהוא יקבל יתן לו כוח להשקיע ולהתמיד ולהתעקש לסיים את המשימה עד הסוף.
עידוד ושבח ותמיכה במקומות הנכונים מכינים ילד מתמיד” נחוש בעל ערך עצמי” שמח ומלא סיפוק” ובעיקר מכינים אותו להתמודד עם אתגרים הצפויים בחיים.
hadasagehali@gmail.com

תגיות: עקשנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן