פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > עולם של ילדים

עולם של ילדים

אחת המשימות החשובות של ההורים היא ליצור עולם בטוח ומוגן לילדים. ואמנם אנו דואגים שהילד יתפתח כראוי ויהיה שמח עם עצמו” ילמד להסתגל לסביבה” לחברה ולמצבים שונים” ומשתדלים לשמור על נפש בריאה” נקיה ושלמה” ללא זעזועים בלתי צפויים.
אלא שרוב הילדים חיים היום בסביבה לא מוגנת” כשהם חשופים לכל המסכים… תמונות” הודעות” סרטים” פרסומות ומבזקי חדשות” כל אלו שורטים את נפשו של הילד. גם רדיו פתוח משמיע לו מקרים מזעזעים שאינם מתאימים ליכולת הספיגה שלו. מידע קשה ותפישות מעוותות יוצרים צלקות בנפש הילד.
מצבי לחץ הם מצבים שבהם משתבש סדר העולם של הילד. מה שהיה אמור להתרחש כרצף של חיים” כמציאות נורמטיבית זורמת” נשבר ומהווה איום על נפשו וגופו של הילד. כאשר הוא נחשף לאינפורמציה שלא מתאימה לנפשו הרכה” גם אם האירוע אינו קשור אליו” הוא יחווה את העולם כמקום של סכנה” והתמונות שיצייר על העולם יהפכו לתחושת חרדה. הוא עלול להיות במצב שאין לו הכוחות הנפשיים” הקוגניטיביים” והמשאבים להתמודדות” מה שמעמיד אותו בחוסר אונים כשהבטחון עצמי ירוד. משהו באישיות מתערער והאמון בחוקיות הקיימת בעולם ובעצמו מיטשטשת. הוא חי
בתחושה מתמדת כאילו משהו עלול לקרות” מה שגורם לצמצום הכוחות הנפשיים והאישיותיים ומגביל את התפקוד שלו. ילדים רבים בבתי ספר לא מצליחים לבטא את מירב כישוריהם האקדמיים בגלל מתחים פנימיים. ילדים לחוצים ומוטרדים” מלחיצים גם אותנו. הם מגיבים בכל דרך אפשרית” הן במישור הרגשי” והן בגופני” לפעמים מתרגמים את מצוקותיהם לבעיות פיסיות” הגוף מדבר באלימות במקום שהנפש אינה מצליחה להביע את המצוקה שלה. כמו כן נפגוש יותר ילדים שסובלים מכאבי בטן וראש” קוצר נשימה” בעיות שינה” ועוד פחדים וחרדות שמשתלטים על הגוף והנפש וגוזלים את שלוותו ואת שמחת החיים.
כיום הורים טרודים מאוד” לחוצים ועסוקים מכדי להתפנות לשמור על נפש הילד. לא תמיד אנחנו ערים ומודעים לעצמת ההשפעה ההרסנית על תפיסת העולם של הילד” על התכנים שהוא נחשף והתמונות שמלוות אותו ומפריעות לו לגדול בצורה בריאה.
איך ניצור סביבה מוגנת שומרת שתצמיח חוסן נפשי בריא. בשבוע הבא.
hadasage@walla.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

סמכות הורית – הכנה למתן תורה
Shape-2
machon
סמכות הורית (2)
Shape-2
machon
סמכות מנהיגות (3)
Shape-2
machon
והגדת לבנך
Shape-2
machon
משברי אמון בין הורים ומתבגרים: מאמר מיוחד מאת הדסה גהלי
Shape-2
sadness-513527_640
אמון בחינוך – שקרים (חלק א’) מאמר מאת הרבנית הדסה גאלי
Shape-2
Gesture of trust
אבא של שבת ואמא של שבת
Shape-2
machon
ילדים מיוחדים
Shape-2
machon
עולם של ילדים
Shape-2
machon
עקשנות (סיום)
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן