פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > לשון הקודש

לשון הקודש

תחיית השפה היא סימן להתבכרות היסתורית של מהלך תחיית האומה בכללה. השפה היא לשון קודשה של האומה” שבה נברא העולם כשם שהתורה ניתנה בה. על כן יושר טבעי הוא עתה – שכּל יחיד ישתתף בפועל ממש בתחיית השפה” וימצא בה בעצמו את דרך ההבעה ואופן הדיבור של אמיתת טבעו הישראלי” כראוי לגופו ונפשו” לבשרו ורוחו” ולאופי נשמתו הפנימית.
רבינו כותב על אביו מרן הראי”ה זצ”ל:
דיבורו בישיבה בשיעוריו ובשיחותיו” וכן בלימודו בכלל” היה בלשון הקודש” שהיה רגיל להשתמש בה גם בימי בחרותו. במסיבות קהל אחרות – הוא דיבר בשפה המדוברת ורגילה להם (אידיש). אמנם כשהיה מזדמן ביניהם אחד שתבע את הדיבור בלשון הקודש” קרא על זה את דין המשנה (פאה פרק ד’) ששומעים ליחיד” כיון שתביעתו היא כהלכה.
לאנשי הלשון” שתבעו ממנו על מה שהוא מדבר חלק מדבוריו שלא בלשון הקודש” ביאר שדווקא השפעת ההדרכה הרוחנית של עוז תורה ואמונת קדושת ישראל במלואה” היא הנותנת את יסוד הקביעות הבטוחה גם לתחית השפה” וגם לכל תחית האומה והארץ באמת” יותר מאשר ההתאמצויות המלאכותיות החיצוניות.
ולאנשים מתחסדים” שתבעו ממנו על מה שהוא מדבר בלשון הקודש ומתייחס בחיוב לתחית השפה” שגם עבריינים מטפלים בה” ביאר את כל ערכה של הלשון בקדושתה ועצמיותה הישראלית” השייכת ביותר לארץ ישראל ולישובה. ומלבד זאת” הנה עתה בזמן תקופת האימה הזאת” של תשפוכת דמי ישראל ותגבורת זרם הרדיפות עליו בכל מקום – גדול בכפליים החיוב של יחס האמון והחיזוק לתחיה הממשית של שפתנו” כמו לכל מה שמשכלל את התוקף והפאר של קבוץ גלויותינו וערכו המדיני. כיון שקבוץ הגלויות” המופיע ועולה בזמננו” מביא לפליטת שארית יעקב ולצמיחת קרן ישועת ישראל” מידי צור משגבו וגואלו ברוממות אור תורתו .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן