פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > סמכות הכנסת

סמכות הכנסת

הסכמת הציבור מועילה גם לגבי פסולים. זו משנה מפורשת: “נאמן עלי אבא” נאמן עלי אביך” נאמנים עלי שלשה רועי בקר” ” אף על פי שיש טענות נגדם שאינם זהירים בגזל. נאמנים עלי – אני סומך עליהם. כמובן” קבלת פסולים אין עניינה ביטול התורה” חס ושלום” אלא רק ביחס לדיני ממונות. כך הוא תפקידה של הכנסת: עניינים ממוניים” פוליטיים” חברתיים. פסקי הלכה בוודאי אינם שייכים לכנסת ולראש הממשלה” אבל לגבי דברים ממוניים וזמניים שאינם נצחיים” אם הציבור מסכים ורואה צורך בכך – אפשרי הדבר. קבלה זו אינה לעולם ועד (במובן של ביטול התורה” חס ושלום)” אלא בתור הוראת שעה.
אצל דבורה הנביאה היו שתי בחינות: א. מצד השראת השכינה. ב. מצד הסכמת הציבור. גם בימינו היה בעם ישראל מצב שקיבלו אשה לתפקיד ראש ממשלה” ובאופן יחסי היתה זו קבלה מוצלחת. באותה תקופה המתוארת בספר שופטים היו לנו הרבה צרות עם העמים השכנים: “כל גוים סבבוני”. אבל מתוך השראת השכינה של הנביאה השופטת” הגענו למצב מוצלח מאוד: “ותשקוט הארץ ארבעים שנה”” ובינתיים התחזקנו לקראת העתיד. זו דוגמא לימינו. ההתרוממות הרוחנית התגלתה אז באישיות המרכזית בישראל. מתוך ההתרוממות השירית המחשבתית והרוחנית הזאת” מתוך חיזוק התוכן הרוחני והשפעת הנבואה בישראל” היא הדריכה את ברק שר הצבא.
זאת נבואה שהוצרכה לדורות” וגם מצבֵנו הוא בערך כזה. כמובן” מופיעים גם כל מיני פרטים ו”פלגות”. גם אצלנו יש כל מיני מפלגות… נזכה להתרומם התרוממות רוחנית שירית גדולה בישראל” מעל לשטחיות” לחילוניות ולסיבוכי העם-הארצות ומיעוט התורה. עלינו להרבות אמונה ודבקות אלוהית” ולהשתחרר מקטנות הדעת והרוח. ככל שנתגדל בהתרוממות מחשבתית שירית” יותר נזכה למסירות נפש אמיתית על ארץ ישראל” ועל עם ישראל; נגיע לגבורה רוחנית ופוליטית” לקידוש השם ולהצלחה” ואז גם לגויים תהיה יותר יראת כבוד כלפינו. מתוך השראה רוחנית” רוממה ונשגבה” התרוממות רוח עילאית” התעלות של תורה בישראל” השתחררות מקטנות הדעת” – תיעלם הבטלנות שלנו ויופיעו עוז ואומץ” וגם לגויים תהיה יותר דרך ארץ כלפינו. וככל שנהיה יותר גיבורים מבחינה רוחנית” תורנית” מדינית” יותר יחול עלינו שם שמים. הגיע זמן התחיה הרוחנית .

תגיות: הכנסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן