פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > בין ‘תרים’ ל’מרגלים’ ו… מכון מאיר

בין ‘תרים’ ל’מרגלים’ ו… מכון מאיר

תמוה הדבר שחטאם החמור של עשרת השליחים ששלח משה לתור את הארץ – כנאמר בפרשתנו פעמים מספר כגון (במדבר יג א” ז כא ועוד): “שלח לך אנשים ויתורו את ארץ כנען… וישלח אותם משה לתור את ארץ כנען… ויעלו ויתורו את הארץ” – מכונה ‘חטא המרגלים’ ולא חטא התרים.
מהו ההבדל בין ‘לתור’ ו’לרגל’ ומה משמעות הבדל זה לדורות?
מבאר בעל הכתב והקבלה” (המלבי”ם ועוד” על במדבר יג טז): “יש הבדל בין תר למרגל” האיש אשר יתור מבקש את הטוב – ‘לתור להם מנוחה’… ובהפך” המרגל יבקש את הרע כמו ‘מרגלים אתם לראות ערות הארץ באתם'” והנה משה רבינו ע”ה” בשולחו שנים עשר אנשים לראות את ארץ כנען” ידוע הדבר כי לא לצורך שלח אותם” כי היותה ארץ זבת חלב ודבש – פי ה’ דיבר… אך שלחם לתור את הארץ למען יראו את טובהּ ויגידו כבודה אל עם ישראל” והמה השחיתו” התעיבו עלילה והפכו מחשבת שולחם” על כן אנחנו קוראים להם בשם מרגלים גם כי בפרשת שליחותם לא נקראו כי אם בשם תרים”.
אם כן” חטאם החמור של עשרת השליחים – שהפכו מתרים למרגלים” מאנשים האמורים לראות את הטוב הפנימי של ארץ ישראל” לפתחו ולהעצימו באופן מעשי” כתיירים הבאים מארץ רחוקה ומבקשים לראות את הטוב והיפה” הפכו לכאלה הרואים את הרע החיצוני ומתוך כך הכניסו פחדים וייאוש בעם ישראל עד כדי אי אמונה בה’ ובעצמם לכבוש את ארץ ישראל ולהתנחל בה כציוויו של ה’. רק יהושע וכלב” בניגוד לשאר המרגלים עמדו בשליחותם כ’תרים'” לא הביטו בעין רעה על המציאות אלא להפך” האמינו בטוב האלוקי הנמצא בארץ ישראל ומכוח כך אמרו “עלה נעלה כי יכול נוכל לה”.
כיהושע וכלב המביטים בעין טובה על המציאות ומשתדלים להוציאה מן הכוח אל הפועל” כך גם מכון מאיר לאורך כל 40 שנות פעילותו” מכון שכשמו כן הוא” מאיר את הטוב האלקי הנמצא בכל דבר בכל כישרון ובכל מציאות” המאיר את הטוב הנמצא בעם ישראל” בארץ ישראל מכוח תורת ישראל.
בעקבות המצב הכלכלי הקשה אליו נקלע מכון מאיר” אנו פונים לציבור הרחב ומנהיגיו לתמוך ככל יכולתו במכון על מנת שנוכל להמשיך להאיר את הטוב בבית המדרש” ובערוצי האינטרנט והטלויזיה למיניהם. וכך נעצים את השותפות של כולנו להוסיף אור וטוב בעם ישראל ובעולם כולו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מתחברים לראי”ה בפרשת ויקרא: הכל דבש? לא בבית המקדש
Shape-2
הכל דבש
הסגולה של חודש אדר: לפרוץ את גבול השמחה
Shape-2
חודש אדר2
מיוחד לפרשת תרומה: כלי המשכן – שלם שנובע מתוך השבור
Shape-2
A man sticks together a red heart with a plaster. Renewal of the relationship. Family psychotherapist services. Reconciliation. Saving the family. Search for compromises. Conflict, dispute resolution
הסוד של פרשת תרומה: יופי זה כן הכל בחיים?
Shape-2
שבת תרומה2
הסוד של פרשת תרומה : היופי זה כן הכל בחיים
Shape-2
Pink cosmos with beautiful.
“עזר כנגדו” / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
“לא טוב היות האדם לבדו”… / הדרה או האדרה (3)
Shape-2
machon
והוא נער”” – על תקופת הנערות וגיל ההתבגרות.
Shape-2
machon
‘אטימות’ או ‘פתיחות’?
Shape-2
machon
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן