פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > שמירת הלשון בעת מלחמה

שמירת הלשון בעת מלחמה

חשיבות רבה יש לדיבור הנכון והראוי בעת בה נלחמים אנו כדי להכריע את מבקשי רעתנו כל פחד וייאוש” כל עצבון ומורך לב פסולים הם ואסורים” אף הציבור אינו מעוניין ואינו חפץ בדיבורים עלובים כאלו… בפרשת כהן משוח מלחמה למדים אנו כיצד צריכה התורה לדבר בעת מלחמה” בעת של מסירות נפש ‘וניגש הכהן ודיבר אל העם ואמר אליהם: שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על אויביכם” אל ירך לבבכם” אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם” כי ד’ אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם”.
“בעתות מלחמה יש להקפיד על שמירת הלשון ושמירת הדיבורים שיהיו מתוך רוממות רוח וציפיית ישועת ד’ ההולכת ונעשית עמנו” כאשר עסוקה האומה במערכה קשה מול אויביה” וחלילה לנו מדיבורים של קטנות ורפיון רוח העלולים למעט את הגדלות והרוממות של גבורת ישראל ומסירות הנפש הכלל ישראלית… נזכור כי כולנו מחנה אחד” כולנו מערכה אחת וצבא אחד. ואותה מסירות הנפש של מי שמוסר את עצמו בשדה הקרב על הרמת קרן ישראל ותקומת ישראל” צריכה ללוות אותנו פה בעיסוקנו בתורה” ובכל רגע ובכל מחשבה ותפילה… אין כאן חשבון אישי פרטי כי אם חשבון כלל ישראלי עד שמחשבה של כל יחיד ויחיד מאברי האומה משפעת ופועלת על העם כולו. כולנו במאבק אחד לקידוש שם שמים. מחשבות הקודש שלנו מכריעות הן במערכה” מכריעות הן הכרעה ממשית במחשבתם של ראשי האומה וגיבורי צבאה” (מתוך אמונת עתנו ד מח-מט ע”פ שיעור של הרב צבי ישראל טאו שליט”א).
נכון לעכשיו” מצוה גדולה לחזק את חיילי צבא הגנה לישראל הגיבורים” כשם שעשה ה’ יתברך ליהושע בן נון” הלוחם הגדול בעמלק והלוחם הגדול לכיבוש הארץ באומרו: “הלוא ציוויתיך” חזק ואמץ אל תערץ ואל תיחת כי עמך ד’ אלקיך בכל אשר תלך” (יהושע א ט)” כפירוש רש”י – חזק ואמץ במלחמה.
אמירה זו יש לה תוקף וחשיבות לא רק ליהושע בן נון אלא לכל חיילי צבא הגנה לישראל ומפקדיו – חזקו ואמצו” אל תערצו ואל תחתו כי עמכם ד’ אלקינו.
ותתקיים בנו אמירתו הנצחית של משה רבינו “קומה ד’ ויפוצו אויבך וינוסו משנאיך מפניך (במדבר י לה) כפירוש רש”י “משנאיך – אלו שונאי ישראל” שכל השונא את ישראל שונא את מי שאמר והיה העולם”.
מהמברך את חיילינו ומנהיגינו באהבה.
חזקו ואמצו! ד’ אלקי ישראל עמכם
מהמצפה לישועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן