פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > גבורת ישעיהו

גבורת ישעיהו

מלכות אחז היתה מלכות של רשעוּת חריפה מאוד. מלכותו היתה בגדר של לאומיות חילונית. המקדש עמד על תילו והסנהדרין היתה קיימת” ואף על פי כן בני ישראל זנו אחרי אלוהי נכר “ובילדי נכרים ישׂפיקו” . מצב של חולשה וריקנות פנימית גרם להתקרבות לגויים” חיקוי תרבותם והתבוללות. מתוך חוסר תוכן עצמי והתבוללות” נמשכים חולשה ואובדן דרך. אובדן הגבורה העצמית והמהות העצמית מביאים רפיון העצמאות ותחילת ביטול העצמאות. הריקנות הלכה וגדלה עד לכדי הרס” במאיסת התורה” כדברי חז”ל: “למה נקרא שמו אחז? שאחז בבתי כנסיות ובבתי מדרשות” וציווה לסוגרם. ישעיהו” ממשיכו של משה רבינו אשר “קיבל תורה מסיני”” נאבק נגד חורבן זה. הוא היה קרוב משפחה של אחז” ויחד עם זה היה נתון במצר הנורא של הסגר בתי המדרשות. מצד שני” מצב זה של חולשה רוחנית הביא למיעוט הגבורה הלאומית” מפני שהגבורה האמיתית היא ממקור האומץ האלוהי. על ידי קבלת דמות אחרת של תרבות נכרים” מתבלבלת עצמאותנו” ונמשכות התנגשויות מלחמתיות. כשיש קטנוניות ברוח” מגיעים לאימה ופחד” כפי שמתאר ישעיהו הנביא” “כנוֹע עצי יער מפני רוח” – ביטוי לחולשה הנובעת מריקנות וחוסר יראת שמים.
זהו התוכן היסודי של דברי ישעיהו : “צוֹר תעודה” חתום תורה בלימודי”. התורה – תעודה – היתה במצור. “כל בניך לימודי ד'” ” היו חתומים וסגורים. אבל ישעיהו הנביא היה ראש ישיבה גדול – כפי שמביא הרמב”ם בהקדמתו ל”משנה תורה” “ישעיהו ובית דינו” – והוא מסר נפשו להמשך התורה בישראל. בינתיים” ישעיהו היה מצפה לעתיד טוב יותר. “הנה אנכי והילדים אשר נתן לי ד'”. ואני ותלמידי מקוים שנתגבר על המשבר האיום של מניעת לימוד תורה בישיבות. “וכי יאמרו אליכם: דרשו אל האובות”” כשהסביבה התרבותית תנסה לפתות אתכם לזנות אחרי תרבות זרה” יש לזכור שיש לנו תרבות מיוחדת משלנו” וכדאי לפנות “לתורה ולתעודה”” ולא “כדבר הזה אשר אין לו שחר”.
ממסירות נפשו של ישעיהו הנביא הממשיך את התורה מתוך אמונה אהבה ויראה” מגיעים לחזונו העוסק בעתיד שמעבר להווה. חזון ישעיהו הוא ראיית העתיד הטוב המאיר מתוך המחשכים וחילול השם. “ציון במשפט תִּפָּדֶה ושביה בצדקה” . כל הקליפות תעלמנה מכח הגבורה האלוהית .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
הכנסת אורחים של אברהם אבינו
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן