פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > כבוד האשה

כבוד האשה

כל כבודה בת מלך פנימה . נפשה של האשה פנימית יותר” אישית יותר. לפיכך כבודה גם הוא מתגלה במלואו בתוך ביתה” ההיכל האוצר את הפנים” בו מופיעה שלמות האדם. “חכמות נשים בנתה ביתה” . ביתה הוא הבניין של בינתה היתרה. מתוך הבניין הפנימי הזה” זורח אורה החוצה ומאיר גם את מעשי האיש.
לעומת היות האשה פטורה ממצוות שהזמן גרמא” חמוּר חיובה במצוות אחרות התלויות בצניעות. מחמת אופיה של האשה שהיא בעלת כח מושך טבעי מיוחד” דיני הצניעות מתרכזים סביבה. היא חייבת לקדש עצמה להתנהג בצניעות. מצד שני” גם האיש חייב לשמור על צניעותה על ידי מניעת עצמו מהסתכלות בה. צניעותה של האשה בונה את ההרמוניה שבין האיש והאשה” ויוצרת את שלמות הבניין.
צניעות היא פנימיות” ופנימיות שייכת לאשה. פנימיותה מקרינה אל החוץ” אל הגוף הפיסי. אם אין גדרים לעניין הצניעות” נפגמת מהותה של האשה” פנימיותה ההרגשית האלוהית” נפגם סדר הבריאה ופריצות באה לעולם. אותן תכונות האשה” שהן הכח המושך שבה” גדרה התורה מפני האיש” כדי שלא ייפגם בהן. במיוחד” יש להיזהר במקומות מיוחדים קדושים ובזמנים מיוחדים קדושים” כגון שעת התפילה. יש חשש לפגיעה בכוונת התפילה אם יעמוד כנגד המתפלל שער מגולה של אשה שהוא כח מושך במיוחד” לפיכך נאסר להתפלל כנגדו.
הצניעות והטהרה” במובנן המוקטן והמצומצם” נראות כאילו נוגדות את שכלול המציאות” במלוא החוסן” העוז והגבורה. לעומת זה” במובנן הגדול והשלם” דווקא הן הנן בסיסי החוסן” הגבורה והחיל” כמו שהן בסיסי הקדושה והמציאות השלמה והקיימת.
שלמה המלך” החכם מכל אדם” אמר בשירת “אשת חיל”: “שקר החן והבל היופי”” וכוונתו להסביר את איכות היופי. יופי קשור להרמוניה” התאמת כל חלקי הגוף והנפש. יופי הוא הקרנה פנימית וחיצונית שלמה של האשה” ולכן “אשה יראת ד’ היא תתהלל” ? ביופי. זהו יופי עדין” צנוע” פנימי” ולא ברק חיצוני המנקר עיניים. “נזם זהב באף חזיר” אשה יפה וסרת טעם” . גם כנסת ישראל נמשלה לאשה בעלת טעם” אשר פנימיותה מקרינה החוצה: “כולך יפה רעיתי ומום אין בך” .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
הכנסת אורחים של אברהם אבינו
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן