פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אירוסין ונישואין

אירוסין ונישואין

המצב של אירוסין בין בני הזוג הוא המצב האידיאלי העילאי ביניהם: הבירור הפנימי הנשמתי שבני הזוג מלבנים ביניהם כיצד יבנו את בניינם עדי עד. הכל במצב של אידיאליות שאין למעלה ממנה.
כשמתחילים חיי היום יום של הנישואים” אז יחד עם המצבים הטובים והנעימים של “אשתך כגפן פוריה” ו”בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך”[1]” יש גם קשיים של חולי הילדים” חס וחלילה” קשיי פרנסה” ולפעמים אף למעלה מזה – חוסר הקשבה בין בעל לאשתו. באותם מצבים” הברכה והעצה היא שבני הזוג יזכרו תמיד את האידיאליות הנפשית הפנימית של האירוסין. זו ברכה שיש לזכור כל בוקר דווקא בהנחת תפילין. תפילין של ראש הם כנגד האיש” ותפילין של יד כנגד האישה. האיש הוא בחינת מוח” אוצר המחשבה” והאישה היא בחינת לב המרגיש” הבינה היתרה שניתנה לה.
חז”ל אמרו “שנתן הקב”ה בינה יתירה באישה יותר מבאיש”[2]. אמנם הדברים נאמרו ביסודם במילי דארעא” אך מושג הבינה אינו פשוט. בתפילה אנו מבקשים: “וחננו מאתך דעה בינה והשכל” או “חכמה בינה ודעת”. הבינה היא מעל השכל הפשוט. יש בנפש האישה צדדים שהם חשובים לאין ערוך יותר מהשכל הרגיל. חז”ל הבינו את המושג של בינה כבניין. “ויבן ד’ אלוהים את הצלע”[3]. יש באישה בניין יותר מבאיש. אם הבית” המחנכת” בונה בבינתה את שלמות הבית.
בשעות הקשות יש לזכור את המצב האידיאלי של האירוסין” כאשר אומרים” כמו בהנחת תפילין” “וארשתיך לי לעולם”” ואז ממילא מתקיימות שאר הברכות “וארשתיך לי בצדק ובמשפט ובחסד וברחמים”” והבסיס האיתן “וארשתיך לי באמונה וידעת את ד'”[4].[5]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן