פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > קדושה כללית

קדושה כללית

זה היסוד של קדושת האומה” נשמת האומה – ההבדל בין מה שכללי לבין מה שפרטי. זה יסוד היסודות. כאן ההבחנה בין ישראל לגויים. מדרגת קדושה פרטית היא מצד האדם” כפי מעשיו ומצבו המוסרי. אדם יכול להתרומם לדרגת חסידי אומות העולם. ההתחלה” היסוד” אינו ביסוד “הנשמה שאתה יצרת”” לא יסוד של “עם זו יצרתי לי” ” לא גזירה והכרח אלוהי” – אלא מצד הבחירה של האדם” מצד “הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים”. יש חסידי אומות העולם שהגיעו לדרגות גבוהות” ואפילו מדרגות גבוהות מאוד” כפי שאומרים חז”ל שתיתכן אצלם מציאות של קדושה. אבל צריך להבחין איזו מין קדושה. גם בקדושה יש חילוק: קדושה פרטית או קדושה כללית. זה הנפקא מינה! זה הסוד שלנו” סוד נצח ישראל.
הקדושה שלנו אינה פרטית” אלא היא קדושה כללית” קדושת האומה” קדושת הציבור” קדושת הגֵנים” מצור מחצבתנו” אברהם אבינו. אברהם אבינו הוא בריאה חדשה שמתגלה בה צלם אלוהים ציבורי. מאז” ההיסטוריה האנושית הגיעה לפרק זה של צלם אלוהים ציבורי” משורשו של אברהם אבינו. מאברהם אבינו מגיעים למתן תורה” למעמד הר סיני ולמשה רבנו ולכל הדורות. זו גזירה אלוהית. זה המיוחד לישראל” “ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ”.
קדושה פרטית אישית מצד האדם תוכל להיות אצל הגויים. יוכלו להיות גויים מצוינים” מעטים. אבא [מרן הראי”ה] זכרונו לברכה היה אומר: יכולים להיות בישראל רשעים” פושעי ישראל” אבל אצל הגויים יש חסידי אומות העולם. זה החילוק והנפקא מינה. יש בגויים מצוינים מיוחדים” יוצאים מן הכלל” אך אצלנו הרשעים” פושעי ישראל הם היוצאים מן הכלל” מהקו הישר הטבעי. קדושת האומה מיוחדת לנו! היא נצח” יסוד היסודות. אנחנו “עם זוּ יצרתי לי”” “כי חלק ד’ עמו” .

תגיות: קדושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן