פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מודל בניית זוגיות מפרשיות שמות-וארא

מודל בניית זוגיות מפרשיות שמות-וארא

בני ישראל שקועים בעבודת פרך למעלה ממאתיים שנה. ברור להם שאלה החיים. פתאום מגיעים משה ואהרון ומספרים על חזון נפלא” של שחרור מהעבדות לאדם לשעבוד לה'” כמאמר ר’ יהודה הלוי: “עבדי הזמן עבדי עבדים הם. עבד ה’ הוא לבדו חפשי”.
את התהליך שבנ”י עוברים מעבדות לגאולה” ניתן לדמות לתהליך שעובר על בני זוג “”משעבוד אישי”” מהרווקות” “לעבדות” זוגית” שהיא השחרור האמיתי של הפרט ע”י הנישואין.
זוג שמתחתן” מוצא עצמו במרוץ החיים. עומס המטלות יוצר שחיקה בנישואין. מבעד לעומס ולקשיי החיים” החלק הרוחני שבאדם מנסה לבקוע את חומת ה”פרעה” שבתוכנו” המשעבד אותנו למרוץ” ואינו נותן לנו פנאי” לחיבור זוגי נשמתי .
הזוג עסוק בחומר ובלבנים. הנוגשים” אצים רצים” לא נותנים מנוח. כבנ”י” שנפוצו בארץ מצרים” אף אנו נפוצים ב”ארץ מיצרי החיים”” מקוששים ונאחזים בקש” כדי לבנות חומריות.
המרוץ הזה מנוגד לרצון הנשמה שבתוכנו.
מאז שהגיע משה” נעשה רע יותר. מאז שהנשמה לא נותנת מנוח” נעשה רע. למרות שיש לנו קריירה ומשפחה שואלת הנשמה: “למה הרעות … ולמה זה שלחתני” (ה כב). לשם מה? הנשמה שבתוכנו לא מוותרת. מעלה שאלות כדי שנבנה את עצמנו. אם מתעלמים ממנה” נעשה לנו רע. “ומאז באתי אל פרעה …הרע לעם הזה ….” (ה כג).
המטרה להעיר את הזוג מתרדמתו הנפשית. לעיתים מגיעים “מכות מצרים”” כדי לצאת מארץ פרעה” הקב”ה מציב בדרך חיינו משברים כדי לחבר בינינו. פתרון אמיתי” דורש מבני הזוג חשיפה רגשית כואבת” הודאה בקשיים וחשש מפגיעה. (לכן מתחמקים מהתמודדות ומחפשים פתרון נוח וזמני.)
זוג שרוצה לצאת מ”תחת סבלות מצרים” בנישואין” מוכרח לעבוד על חיבור זוגי מתוך הקשיים.
השלב הראשון : יצירת חזון משותף.
החזון לישראל הוא ברית אבות” כניסה לארץ המובטחת” (למקום האמיתי שלנו)” תוך כדי אמפתיה: “… שמעתי את נאקת בנ”י אשר מצרים מעבידים אותם…” (ו ה). מטרת החזון” זוגיות עם ה’: “ולקחתי אתכם לי לעם והייתי לכם לאלוקים וידעתם כי אני ה’ …” (ו ז).
“..ולא שמעו… מקוצר רוח ומעבודה קשה” (ו ט). העבודה הזוגית אינטנסיבית וקשה. שקועים בהרגלים שליליים. כמעט מתיאשים: “נישואין לא בשבילי”. “אני לא מסוגל”” “מי צריך את כל הקשיים האלה “…
זוג שבכ”ז יוצר שינוי” מגלה שהוא גם לא מבין את השפה. “הן אני ערל שפתיים ואיך ישמע אלי פרעה” (ו ל). השפה מייצגת מחשבות והשקפת עולם. כל אחד מבני הזוג” מוכרח ללמוד את השפה המיוחדת לכל אחד מהם: הגברית והנשית.
“ואני אקשה את לב פרעה” (ז ג). בדרך לשינוי ויציאה מהמְצרים” יש התנגדות פנימית” אדם לא משתנה” כי הבין את הצורך בשינוי. צריך זמן לתהליך. עדיין ה”פרעה” שבתוכנו” זקוק לאישור: “כי ידבר אליכם פרעה … תנו לכם מופת..” (ז ט)” סימנים שאנחנו במסלול הנכון: מחמאה” תודה” קירבה…
בנישואין העבודה מתמדת. מטרת הנישואין” יצירת שינויים בכל אחד מבני הזוג” כדי שכל אחד יגיע לאיזון עצמי דרך בן הזוג. הניגודים שיוצרים משברים מזמינים עבודת חיבור זוגי נשמתי” שהוא חיבור לה’.
*יועצת אישית וזוגית ומדריכת כלות. esteravr@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן