פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > הכרת גבולות הזמן המשותף ותרגול בפועל | משה אליאס

הכרת גבולות הזמן המשותף ותרגול בפועל | משה אליאס

חיי המשפחה המודרנית מורכבים מהתעסקות יום יומית בהרבה מאד משימות ומטלות שתופסים כל רגע פנוי (“מתחרים”) כגון: טיפול בילדים” בהורים מבוגרים” עבודה” לימודים” חוגים” גמילות חסדים” והרשימה עוד ארוכה. הרבה פעמים בני הזוג מתעסקים בכל” חוץ מהדבר המרכזי – חיזוק הקשר הזוגי (כי זה כמובן מובן מאליו) ולא שמים לב שכמעט לא נותר זמן משותף איכותי ביניהם.
למעשה” בפועל ישנו זמן משותף שבו בני הזוג נמצאים ביחד” וזה בדרך כלל קורה בכל בערב לאחר שהילדים נרדמו. זהו זמן שבו אפשר לשוחח ולשמוע מה עבר על בן הזוג במשך היום ולשתף ברגשות. הבעיה המרכזית היא” שגם בזמן הקצר הזה בני הזוג ממשיכים להתעסק ב”מתחרים” כמו שיחות טלפון עם חברים” עבודה מול המחשב” וכו’. כך יוצא שבני הזוג יכולים להימצא פיזית ביחד בבית” אבל בפועל בקושי מחליפים מילה” עד למצב קיצוני של תחושת בדידות.
חשוב להפוך את הזמן המשותף למפגש יום יומי קבוע (זמן איכות) לחיזוק הזוגיות” ולצמצם למינימום את “המתחרים” המפריעים. הניסיון מלמד שאם חפצים להשאיר את הזוגיות בראש סדרי העדיפויות המשפחתית נדרשת עבודה יום יומית תמידית ואסור להרפות מכך.

השבוע נתרגל ביחד להאיר בכתיבה ובדיבור חשיבות הזמן המשותף על ידי מיקוד “המתחרים” שמפריעים ולבצע שינוי חיובי קטן. התרגיל בא ליצור מפגש אינטימי שבו בני הזוג יקיימו ביניהם שיחה זוגית” איך?
בשלב ראשון תזמינו את בן/בת הזוג לפגישה” תדאגו שאין הפרעות (לנתק פלאפונים” ילדים ישנים וכד’)” מומלץ שהפגישה תהיה מחוץ לבית ויש לבוא עם הרבה מצב רוח ופתיחות.
בשלב השני כתבו כל אחד בנפרד בטבלה עד חמישה “מתחרים” שלו אשר באים על חשבון הזמן המשותף. בנוסף” כל אחד יבחר “מתחרה” אחד שהוא מוכן לעשות בו שינוי (לוותר / לשנות / להזיז) עבור הזמן המשותף. לדוג’ “אני מוכנה להעביר חוג אחד משעות הערב לשעות הבוקר”.
בשלב השלישי” הקריאו לבני זוגכם מה שכתבתם בקול: “המתחרים שלי שבאים על חשבון הזמן המשותף שלנו הם…”. ובסיום הרשימה “אני רוצה לפנות זמן עבורנו על ידי…”
חלק חשוב בתרגיל הוא לשוחח על מה שכתבתם. למשל – מה תורם הזמן המשותף לזוגיות שלנו? עד כמה ה”מתחרים” מפריעים לזוגיות? מדוע חשוב להקדיש לעצמנו זמן איכותי? בהצלחה!

בגיליונות הבאים נביא בע”ה תרגיל אחר מתוך קובץ תרגילים שמופיע בספר “אני לא מבין את אשתי /אני לא מבינה את בעלי”. (להזמנות 054-5751565)
משה אליאס מנחה נישואין ” מעביר סדנא לזוגיות במכון מאיר לגברים נשואים” הסדנא פתוחה גם לציבור הרחב.
לתגובות והערות moshe@papayav.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

הכרת גבולות הזמן המשותף ותרגול בפועל | משה אליאס
Shape-2
machon
חשיבות אמירת תודה, ותרגול בפועל | משה אליאס
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן