פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > אור לבן בעת של בחירות

אור לבן בעת של בחירות

האב התחיל לשיר לאשתו ‘אשת חיל’ והיא החלה להביא מטעמים לשולחן” כולם התחילו לשיר זמירות בשמחה ובאהבה” ובהמשך” ניגון של דבר תורה כל כך מתוק… עד שהבן הבכור התחיל לזרוק חיצים כששאל שאלה פרובוקטיבית” כי ידע שאחותו תצרח ‘די אמרנו שלא נדבר פוליטיקה!’ ומאז” הקולות עלו” הכעס בער… חבל…
איך עלינו לנהוג בכל הקשור לבחירות?
הסוגיה העיקרית היא ‘אחדות’ ולא אחידות” ולכן טוב שיש דעות שונות. אנחנו נזכרים שבדורו של אחאב עבדו עבודה זרה אך ניצחו במלחמותיהם משום שלא היו בהם דלטורין ופירוד. לעומת זאת” בדורו של דוד היו צדיקים ומשום שהיו בהם דלטורין נפלו במלחמה. כבר בלעם טען: ‘לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל ה’ אלוקיו עמו ותרועת מלך בו’ (במדבר כג” כא). ה’בית אהרון’ (שם) מגדיר שיש כאן ארבע דרגות של ייחוד בתוך עמנו הקדוש והם הייחודים העילאיים המופיעים בכל תפילה ותפילה. בלי להיכנס לפרטים” אנחנו מבינים שמעבר לסיפורי השחיתות” מעבר לחילוקי הדעות – יש עם אחד עם גוונים שונים. השנאה באה תמיד מהסטרא אחרא” כלומר מהצד ההפוך לקדושה” אך בניגוד לדת הנוצרית הרואה את החיים מפורדים” אנו יודעים כי יש לכוח הזר הזה קשר לתוכנית ההתאחדות של עם ישראל. כלומר” השנאה היא חלק מהתהליך המלווה את החיבור בין בני אדם.
אם כן” השאלה הגדולה שאנו עומדים בפניה בעת תהליכי הבחירות היא: עד כמה נדע להתעלות למקום שממנו ‘כולך יפה רעייתי ומום אין בך’ (שיר השירים ד” ז).
נכון שיש חוטאים” יש מדות רעות” יש כתמים… ואיך ניתן להעלים עין מהם? וגם חז”ל אומרים שאין ה’ ותרן? אלא שכאן עלינו להבחין בהבדל בין עבודת הפרט לעבודת הכלל. כל אחד צריך לתקן חטאיו” אבל נשמת עם ישראל במהותו” היא בת זוגו של ה’!
לכן עלינו ללמד את ילדינו שאין משימה גבוהה יותר בדור הזה מלראות את האחד המחבר בינינו. כי הנפש היא פלורליסטית: יש בה חלקים יצירתיים” וחלקים מעשיים” חלקים לוחמניים” חלקים מרחמים וחלקים מחשבתיים ועוד” והעניין הוא ליצור את החיבור בין כל החלקים.
אנחנו שואפים לכנסת כזאת שכל מפלגה תבין כי יש לה מה ללמוד מכל מפלגה אחרת. הרי מדובר בעם שעוסק בלאחד הפכים” עם שמבין שעיקר ייעודו הוא נבואה” וכדי לחנך לייעוד זה עלינו ללמוד כל יום מחדש להביט ב’אור חדש על ציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו'” אור לבן הכולל ומאחד בתוכו את כל הגוונים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

המקווה של הנפש – מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
לצאת מחגי תשרי ברייה חדשה: מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
מה נוכל ללמוד לחיינו מהמתרחש באפגניסטן? מאמר מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
afghanistan-81057_640
“הבית שלי נשרף”: מאמר מיוחד על טראומות ודרכי התמודדות מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה בעקבות המצב
Shape-2
house-262609_640
בדרך אל החופה: יופי זה נהדר, אבל איך הוא נמדד?
Shape-2
בדרך אל החופה
איך לעצור את הנפילה ?
Shape-2
WhatsApp Image 2021-02-15 at 00.88888888888
ד”ר מיכאל אבולעפיה: אל תתייאש, תתחדש!
Shape-2
desperate-child-R5M78UB
מה מקומן של שיטות זרות בפסיכולוגיה היהודית?
Shape-2
machon
סדר הגאולה
Shape-2
machon
האם אפשר לשמוח בלי תיקון המידות??
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן