פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > הומור ושמחה בחיי נישואין

הומור ושמחה בחיי נישואין

שאלה: אנחנו זוג נשוי כחמש שנים. זכינו בכל הנתונים הנדרשים לזוג כדי לחיות חיי משפחה מאושרים. יש לנו רצון משותף לחיי תורה” זכינו בילדים” עבודה” בית וכו’. מעבר לכך אנחנו מאד אחראים וכל הזמן בודקים אם אנחנו בסדר. הביקורת העצמית חשובה לנו” כדי לחיות נכון ע”פ תורה. הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מרגישים מאושרים למרות כל מה שיש לנו. חסר לנו משהו בחיי הזוגיות שלא הצלחנו להגדיר מהו.

תשובה: אשריכם שאתם מכירים טובה על מה שיש לכם. זו תכונה יסודית וחיונית לחיי המשפחה. משאלתכם ניכר” שחסרה לכם שמחה. האחריות היתרה והבדיקה “כל הזמן” אם אתם בסדר” יוצרת מתח ודאגה. לא ריאלי לקחת על עצמכם את כל האחריות. אתם מודאגים ורוצים לחיות ע”פ תורה? אז בבקשה השאירו לריבונו של עולם מקום. האחריות שלכם הינה” לאפשר זרימה טבעית ובריאה ביניכם” ע”י קירבה ושמחה. החרדה שהכל תלוי בכם מולידה דאגה” שאינה מאפשרת שמחה. ממאמר חז”ל: “משנכנס אדר מרבים בשמחה”” אנו לומדים” שכל השנה חייבים להיות בשמחה. כפי שכתוב: “תחת אשר עבדת את ה’ אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרב כל”.(דברים…) אלא ” שבחודש אדר מוסיפים על השמחה.

אחד הכלים לחיות בשמחה הוא: ההומור. חשוב להבחין בין ההומור החיובי לשלילי.
ההומור הקיים בכלי התקשורת ובתיאטרון” זהו צחוקו של ישמעאל” שלשיטת רש”י (בראשית כא-ט) יש בו את שלוש העבירות של ייהרג ובל יעבור : שפיכות דמים- צחוק על מישהו שהופך להיות קרבן בבחינת “המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים”. גילוי עריות- צחוק בין גברים ונשים” שעלול להוביל לניאוף. עבודה זרה – הצחוק שהופך להיות מטרה וערך בפני עצמו ולא אמצעי.
בצחוקו של ישמעאל אין שמחה. יש בו ציניות והריסת מסגרות חיוניות בחיי אדם.
לעומתו” בצחוקו של אברהם אבינו” יש אמונה ושמחה במעשה ה’ (רש”י בראשית יז-יז)” כאשר בישר לו” על הולדת יצחק. הוא מכיר את בוראו (נדרים לב”א) המחולל הכל ועל נפלאותיו (רמב”ן שם).
בשגרת החיים” בני הזוג מתנהלים בתבניות חשיבה אוטומטיות. אלה הם ההרגלים” שאעפ”י שיש בהם ברכה” יוצרים קיבעון מחשבתי וחוסר פתיחות. לעומת זאת” באמצעות ההומור” מתאפשרת פתיחת תבניות החשיבה” יצירתיות” שינוי ושמחת חיים.
אדגים את דברי בדוגמא פשוטה מחיי היום יום: אישה ביקשה מבעלה לתקן את החלון בחדר השינה. עברה שנה והתיקון לא נעשה. אישה זו החליטה לחשוב בצורה חיובית ו”שברה מסגרת”. כיצד? אפתה עוגת יומולדת והביאה אותה לשולחן בתום ארוחת הערב. בעלה תהה ושאל:” למי יש יומולדת?!” ענתה האשה: “לבקשה שלי לתיקון החלון” והזמינה אותו לחגוג. הבעל הבין את המסר” צחק” תיקן מיד וישבו יחדיו לקפה ועוגה.
בתא המשפחתי ניתנים לנו הזדמנויות אינספור “לצחוק מ..” ולא “לצחוק על..”. גורם ההפתעה שבהומור” שובר מסגרת מקובעת” ופותח אפשרויות שיש בהם חיות ושמחה.
מהותה של הזוגיות היא התפתחות ושינוי של בני הזוג “מתוך קרבה רגשית ושמחת חיים. על כן ההומור” הוא כלי משמעותי והכרחי בבניית זוגיות טובה ומאושרת. יהי רצון שהעבודה על ההומור בחודש השמחה” תהיה נקודת פתיחה לזוגיות שמחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן