פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > מצוות פורים בזוגיות לכל השנה

מצוות פורים בזוגיות לכל השנה

שאלה
בחג פורים” היינו עסוקים במצוות החג” בתחפושות וכו’. מצאנו את עצמנו מתרוצצים מחוץ לבית. גם בסעודה דאגנו לארוחה עם בני משפחה רבים. לא באמת הרגשנו את השמחה. היינו בלחץ” אנשים נכנסו ויצאו ומצאנו את עצמנו כסריסים המשרתים את פני… האחרים.
כיצד ניתן להרגיש את שמחת החג עם קשר זוגי שמח ואוהב?
תשובה
שאלתכם היא שאלת רבים. טרודים במבט החוצה. לעיתים משלוח מנות” הוא סימן לסטטוס חברתי. חוסר יישוב הדעת אינו מאפשר את השמחה הראויה.
בגלות פרס היה ריחוק פיזי ורוחני בין ה”דוד” וה”רעיה”. הרעיה שכחה את דודה וחגגה במסיבת מרעים של אחשורוש. הדוד מצפה לרעיה. תוצאת סיפור המגילה” היא החיבור מחדש בזוגיות של ישראל והקב”ה מרצון ומאהבה. לכן כדאי לעיין במצוות פורים ולמצוא בהם את הדרך לחיבור זוגי ברצון ובאהבה. כשם שכל חג במעגל השנה” הוא מעיין נובע לכל השנה” כך ניתן לקיים את מצוות פורים כמצוות “זוגיות”.
לאחר פורים” זה הזמן להתכנס פנימה וליצור משמעות זוגית למצוות פורים :
1. משלוח מנות איש לרעהו – אין מצווה (גם בפורים) לעטוף את המנות בנייר צלופן ובסרט. מצווה גדולה לעטוף את המנות במאור פנים” בחיוך ובתשומת לב. מצווה זו חלה על שני בני הזוג. גם הגשת כוס קפה” כשהוא מלווה בתשומת לב אישית הוא מתנה יקרה.
2. מתנות לאביונים – כל אחד מבני הזוג” יש לו צורך לקבל יחס ואהבה בנישואין” הוא נחשב לאביון. הם תלויים זה בזה ואין (ואסור) לקבל יחס מיוחד זה מאנשים זרים. אם נחשוב ונרגיש כך” אזי נרוץ לתת לבן זוגנו מתנה של יחס” מלה טובה” מחמאות וכד’.
3. משתה – כל סעודה משותפת” היא משתה כמשתה אסתר” רק להיזהר שלא להזמין את המן=השטן. משתה זוגי יכול להיות במסעדה” בבית מלון וגם בבית. ליצור את הזמנים שנהנים לסעוד ביחד ולא להזמין את הבעיות לסעודה. אפשר ורצוי לטפל בהם לאחר “כטוב ליבו ביין”” בשיחה המיועדת לכך. אם האיש שותה קצת יין” הוא מסיר עכבות ויוכלו לשוחח בפתיחות יתרה.
4. קריאת המגילה – זו משימת חייהם של בני הזוג. כל אחד מבני הזוג” הוא מגילה שיש בה הסתרה על הסתרה. לכל אחד יש מחשבות” רגשות” חולשות” חסמים וכאבי ילדות ובגרות” שקשה מאד וגם לא מעוניינים לחשוף ולגלות אותם. לשם כך” בני הזוג זקוקים לאמון וביטחון שהגילוי לא ישמש כנגדם ביום מן הימים. כמו כן” זקוקים לימים רבים של משלוח מנות” מתנות ומשתה כפי שכתבתי לעיל. ימים (ושנים) אלה” מקנים אמון” ביטחון” שמחה ורגשות של קרבה וחיבור מתוך רצון ואהבה. קריאת מגילת חייהם היא הדדית. כל אחד משתף ומגלה את עצמו” מקשיב לגילוי של בן הזוג “משתף ומשקף כיצד מנקודת מבטו” מגלה את בן זוגו.
בקריאת המגילה הזוגית” צריך לדייק מאד” להבחין ברצף של התפתחות של כל אחד ולראות את השגחת ה’ המחברת ביניהם” שלמרות היותם הפכים ומעולמות שונים” המלך” מלכו של עולם” מסתיר את הנהגתו האישית עלינו” ואנו” בעבודת חיינו” נגלה אותו.
זוג שמגלה את הנהגת ה’ בתוכם” זוכים להשראת שכינה.
“ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם”(שמות כה’ ח’)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב המיזוג והאיזון הזוגי בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
איך אפשר לקדם את היעד לנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שלב  הבנייה המחודשת של המחויבות הזוגית. | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן