בסיום עבודת משכן אהל מועד נאמר “ויביאו את המשכן אל משה” (שמות לט לג) ולמה הביאו אל משה? לפי שלא היו יכולין להקימו” שלא היה יכול להקימו שום אדם מחמת כובד הקרשים” שאין כוח באדם לזקפן” ומשה העמידו. אמר משה לפני הקב”ה איך אפשר הקמתו על ידי אדם? אמר לו: עסוק אתה בידך” נראה כמקימו” והוא נזקף וקם מאליו וזהו שנאמר “הוקם המשכן”” הוקם מאליו (עיין רש”י שם). לא רק בהקמת המשכן בעבר היו זקוקים לסיעתא דשמיא” מחמת שהיו שם דברים כבדים שאדם אינו יכול להרימם מחמת כובדם” אלא גם בהקמת המשכן הפרטי” המשפחתי והלאומי” אנו מצווים להתאמץ ולהשתדל” והקב”ה עוזר. אנו מוגבלים בכוחנו והקב”ה” שהוא כל יכול” עוזר לנו” כדברי חז”ל “אדם מקדש עצמו מעט מקדשים אותו הרבה” מלמטה” מקדשים אותו מלמעלה” (יומא לט א).
נכון לעכשיו בדורנו אנו עוסקים בהקמת בית המקדש השלישי בשלושה שלבים כדברי הרמב”ם: שלוש מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתן לארץ: למנות להם מלך קודם למלחמת עמלק” והכרתת זרע עמלק קודמת לבניין הבית (משנה תורה הלכות מלכים א” א-ב). בכל אחד מהשלבים הללו אנו צריכים להשתדל ולהתאמץ למרות הקשיים העצומים” ומתוך כך יש סיעתא דשמיא. ואכן במדינת ישראל” שהיא ראשית מלכות ישראל שבשיאה נזכה להופעת המלך המשיח ובניין בית המקדש” ישנם קשיים עצומים בצורת מלחמות ומאבקים עם אויבים מבחוץ ומשברים רוחניים מוסריים וחברתיים מבפנים. ולפעמים הדברים נראים כבדים כקרשי המשכן. אבל אנו צריכים ללכת בדרכו של משה רבנו שעסק בידו בהרמת “הקרשים הכבדים” והקב”ה סייע בידו. דברים אלו טובים ליום יום” על אחת כמה וכמה ביום הבחירות” שבו כל יהודי מצווה להרים ידו ולהצביע על נושאים כבדים כקרשי המשכן והם: א. לחבר את מדינת ישראל ואזרחיה לתורה ולמסורת היהודית ב. לחזק את אחיזתנו בארץ ישראל ג. לחזק” לרומם ולאחד את עם ישראל. ומי שמצביע בבחירות לחיזוק התורה העם והארץ יתקיימו בו דברי נעים זמירות ישראל “לא ימנע טוב להולכים בתמים” (תהילים פד” יד).
בציפייה לישועה השלמה