“וְסָפַרְתָּ לְךָ שֶׁבַע שַׁבְּתֹת שָׁנִים שֶׁבַע שָׁנִים שֶׁבַע פְּעָמִים וְהָיוּ לְךָ יְמֵי שֶׁבַע שַׁבְּתֹת הַשָּׁנִים תֵּשַׁע וְאַרְבָּעִים שָׁנָה: וְהַעֲבַרְתָּ שׁוֹפַר תְּרוּעָה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִעִי בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ בְּיוֹם הַכִּפֻּרִים תַּעֲבִירוּ שׁוֹפָר בְּכָל אַרְצְכֶם: וְקִדַּשְׁתֶּם אֵת שְׁנַת הַחֲמִשִּׁים שָׁנָה וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לְכָל יֹשְׁבֶיהָ יוֹבֵל הִיא תִּהְיֶה לָכֶם” (ויקרא כה).
ספירת שנות השמיטה עד לשנת היובל מקבילה לספירת העומר מפסח ועד שבועות.
כשם שבספירת העומר אנו עולים מדרגה אחר מדרגה – מיציאת מצרים עד מתן תורה” ומעבדות לחירות עולם – כך גם בספירת שנות השמיטה אנו עולים בהדרגה שבע פעמים עד למדרגת “וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ” – שדָר בכל מקום שהוא רוצה ואינו ברשות אחרים בשנת ה”יוֹבֵל” – הנקראת על שם תקיעת השופר (רש”י שם). למה זכה השופר ששנת היובל קרויה על שמו? – שבשמו של השופר נרמז המיוחד שבשנה זו – “שופר” מלשון “שפיר”- טוב. בשנת היובל מתגלה הרצון הטוב האלקי בארצנו.
תכלית בריאת העולם היא גילוי טוב ד’ בעולם” וזאת תכלית שבת קודש כנאמר “וקראת לשבת עונג”. זאת גם תכלית ספירת העומר” המסתיימת בחג מתן תורה – ואין תורה אלא טוב” “כי לקח טוב נתתי לכם תורתי אל תעזובו”” זו גם תכלית שנת השמיטה “שבת הארץ”” וגם תכלית שנת היובל” שנת גילוי הטוב האלוקי בארצנו. וכל זה נעשה על ידי עם ישראל בארץ ישראל כאשר שומרים שמיטה ויובל.
נכון לעכשיו” אשרינו מה טוב חלקנו” ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו” שאנו זוכים לראות בשוב ד’ את שיבת ציון” והולך ומתקיים בנו “השיבנו ד’ אליך ונשובה חדש ימינו כקדם”. אמנם תהליך השיבה מלווה בקשיים ובסיבוכים – כאשר לא פעם עננים מעיבים על שמי ארצנו” בעיקר אויבינו שמסביבנו ובתוכנו. כשם שבעבר כל התוכניות שבאו לעכב ולמנוע את תהליך גאולתנו חלפו מן העולם כעננים” גם הפעם נמשיך ללכת ולצעוד במעלה הדרך המפותלת העולה לחירות וגאולה שלמה” בדומה לעבדים כולם היוצאים מעבדות לחרות ביובל” ויתקיים בנו “וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לְכָל יֹשְׁבֶיהָ” כפירוש רש”י “שדר בכל מקום שהוא רוצה ואינו ברשות אחרים”” כך גם בארצנו” יתיישבו יהודים באופן חפשי לחלוטין בכל אתר ואתר מבלי שיגבילו אותם מבית ומחוץ. ומתוך כך נזכה לגאולה שלמה” לישועה שלמה ולנחמה שלמה במהרה בימינו” אמן.
בציפייה לישועה השלמה