פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > אתה גבר…? אז תחליט!

אתה גבר…? אז תחליט!

שאלה:
אני בחור רווק בגיל 35″ מנהל חברת היי – טק מצליחה. ב”ה מסודר בחיים. הכרתי בנות רבות וברוב המקרים נפגשים” מדברים” רואים התאמה” צוחקים” עד שמגיעים לתכל’ס. בד”כ” היא זו שמעלה את הנושא של מיסוד הקשר לנישואין. אני קצת נבהל…חושב ובודק יותר לעומק ואני מגלה אצל הבחורה” תחום שלא מוצא חן בעיני. אני יודע שנישואין זה דבר חשוב” אחראי ומחייב. כשאני רואה את החסרון אצלה אני אומר לעצמי: “בשביל מה לי להסתבך ולהעמיס על עצמי את הבעיות שלה… אחפש לי מישהי” שאוכל להרגיש איתה יותר בטוח…לזרום…”. מה שקורה אז” שאני מנתק את הקשר. את שואלת מה אני מרגיש? הקלה!
מזל שלא נכנסתי לבוץ הזה. שלא תחשבי שאני לא רוצה” אבל אני פשוט לא מוצא את המתאימה לי. כנראה שזה משמים…
תשובה:
אכן” אני רואה שאתה בחור חכם ומבין את משמעות ואחריות הנישואין. לכן אתה מעוניין להינשא לבחורה מתאימה” שלא תייצר לך בעיות” כדי שהנישואין יהיו טובים. זה אכן הגיוני” אך לא ריאלי.
נראה לי שאתה אדם מאד רציונאלי וייתכן שמשום כך” אתה מצליח בעבודה. בנושא הזה” של מחויבות לנישואין” אתה משתמש בהסבר הגיוני” כאשר בעצם הנך מעדיף לחיות חיים נוחים – “בלי מישהי על הראש וכו’.” מדבריך אני מבינה” שאתה חושב שמי שמתחתן – מסתבך. החכמים לא יתנו לאף אחת לקלקל להם את החיים ולכן נשארים לבד. לצאת עם בחורה זה כיף ונחמד עד ש… הקשר מחייב.
אם אתה מגלה” שזו תופעה קבועה אצלך והשינוי הוא בבחורה ובבעיה שגילית אצלה” לפי ראות עיני” זוהי בעיה ביכולת קבלת ההחלטות והמוכנות למחויבות. אני יודעת שתאמר לי “אני מנהל חברה וזו הרי מחויבות והתמודדויות עם קבלת החלטות מכריעות וחשובות…” נכון” אשריך!
אך ישנו הבדל מהותי בין התמודדות בעבודה להתמודדות בנישואין. בעבודה – אם לא יהיה טוב לך” אפשר להחליף ולחפש מקום שיש לך בו רווחים אינטרסנטיים. לעומת זאת בנישואין” זה לכל החיים. הטוב שלך יהיה טובתה של אשתך. העבודה היא בתוך הבית ובתוך עצמך” בכל רגע ורגע מחייך! ללא ספק” נחמד לדבר עם בחורה” להעביר איתה ערבים בכיף – אך רק לא להתחייב לקשר” שיש בו עבודה עצמית ונתינה ” גם כאשר לא נוח וקשה.
לכן. כדאי לברר את ההשקפות שלך על הנישואין” אם הן ריאליות ולא רק הגיוניות. לבדוק את התמודדויותיך עם קבלת החלטות ומחויבויות ותוצאותיהן… מהי שאיפת חייך? באילו דרכים אתה נוקט למילוי רצונותיך? האם דרכיך יעילות להשגת מטרותיך? וכו’.
לרוב” בירור חשוב ומקיף כזה” רצוי שיתקיים עם איש מקצוע” כדי להבין ולגלות את החשיבה המוטעית שלך” שבעטיה אתה לא מוצא את “המתאימה” ותקבל כלים לדרך חדשה.
בירור זה לדעתי” הוא חובתנו” כאחראים לעצמנו ולחיינו ועשיית חלקנו כהשתדלות למילוי הייעוד בעולם. כך ללא ספק” תהיה כלי מוכן לקבלת השפע האלוקי. משום שרק בקיום הכלי והכנתו לקבל” ניתן למלא אותו בברכת שמים – וסוף הטובה לבוא !
מאחלת לך בקרוב – מזל טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן