פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > וזאת הגאולה…

וזאת הגאולה…

שאלה: לפעמים נראה לי שאני תקוע באותם משפטים” לחשוב חיובי” להיות בהודיה” העיקר הבריאות” ולא מתחדש לי כלום. איך מפתחים חיים מלאים בחידושים?
תשובה: השאלה טובה. לפעמים מרוב טוב אנחנו עלולים להירדם בשמירה… על ההתחדשות נאמר: בֶּן בַּג בַּג אוֹמֵר” הֲפָךְ בָּהּ וַהֲפָךְ בָּהּ” דכולה בה (אבות ה” כב). התורה שלנו מלאת חידושים” בהלכה” בתנ”ך” באמונה… בכל לימוד ניתן תמיד ללמוד חידושים משל אחרים” לחדש והתחדש.
אבל נראה שאתה מדבר על דבר אחר. אתה שואל” איך אני מתחבר אל הגודל שבי? איך אני יכול לחיות בתחושה שאני הופך כל יום למפגש עם עומק ההוויה? איך להפוך כל מפגש עם אנשים לחיבוק” כלומר – לחוויה? אתה מדבר בעצם על שעמום” על התרוקנות! נראה ששום תשובה לא תספק אותך כי הרי מדובר בך עצמך” ביצירה של חיים מופלאים – משלך!
“אם לֹא תֵדְעִי לָךְ הַיָּפָה בַּנָּשִׁים צְאִי לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן וּרְעִי אֶת גְּדִיֹּתַיִךְ עַל מִשְׁכְּנוֹת הָרֹעִים” (שיר השירים” א” ח). בלי לימוד תורה אין אפילו התחלת תשובה לשאלתך” אין התחלה של חיים באמת. אך יחד עם לימוד התורה צריך לצאת אל העם. לראות אילו כוחות יש בו. המציאות בארץ ישראל היא מורה את דרכנו” ומעידה על גדלות הבורא. היום מתגלה ש”אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח” (תהילים פה” יב). העצה היא לצאת אל החוץ ולהתבונן. בעיקר לסגל ראייה פנימית של המציאות המתהווה” את הציונות” שאם היא מתרחשת אז היא כנראה הדבר הטוב ביותר שקורה לעם ישראל. להיפגש עם מציאות ללא סיסמאות” כמו למשל עם ילדים ועם אנשים הזקוקים לעזרה כדברי רבי יוחנן: מיום שחרב בית המקדש ניטלה נבואה מן הנביאים וניתנה לשוטים ולתינוקות (בבא בתרא יב” ב).
וכי אנו רוצים ללמד את ה’ איך צריכה להיראות הגאולה” שפשוט נתעורר יום אחד ונגלה שאין בינינו פושעים” שכולם מחייכים זה לזה ורוצים לעשות רק טוב וחסד וכו’? על ההתחדשות כמו על הגאולה צריך להתבונן בענווה ובסבלנות. כי הכל בא קמעא קמעא וכך הוא רצונו של הבורא. אנו חשים בשינוי אף שהיינו מעדיפים לראות אותו חד ומהיר יותר. לכן” למרות שלפעמים נראה הרבה חוצפה והרבה אלימות “כעס ותאוות” הנה באופן אמתי כל התגברות של הקליפה בדור הזה שייכת להתעצמות כוחות נפש הכלל. האומה בכללותה טובה אלוקית וכשכוחה עולה מתחזק גם כוחו של הרע.
עלינו ללמוד להביט פנימה לתוך המציאות הנראית לפעמים עכורה מבחוץ. דוגמה מתאימה היא הצבא. שם אפשר לראות איך אנשים כל כך שונים עובדים באחווה ורעות. אומנם אנחנו כמו במעמד של מתבגר כשהעלייה ברמתו הרוחנית גוררת בעקבותיה גם את כל כוחות היצר המתגברים.עלינו להעלות אל המודעות את שורש התופעות ולא לדחות את המעורבות שלנו בתהליך רק בגלל שמעורבים בו סיגים ופסולת. רק החשיבה הכוללת כלומר הפנימית” הרואה את הטוב שמעבר לכיעור” היא החשיבה של המתחדש.
כי אין חידוש אלא כשאתה יוצר מפגש בין לימוד תורה עם המציאות של עמך שחזר לארצו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

המקווה של הנפש – מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
לצאת מחגי תשרי ברייה חדשה: מאמר מאת הרב ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
מיכאל אבולעפיה
מה נוכל ללמוד לחיינו מהמתרחש באפגניסטן? מאמר מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה
Shape-2
afghanistan-81057_640
“הבית שלי נשרף”: מאמר מיוחד על טראומות ודרכי התמודדות מאת ד”ר מיכאל אבולעפיה בעקבות המצב
Shape-2
house-262609_640
בדרך אל החופה: יופי זה נהדר, אבל איך הוא נמדד?
Shape-2
בדרך אל החופה
איך לעצור את הנפילה ?
Shape-2
WhatsApp Image 2021-02-15 at 00.88888888888
ד”ר מיכאל אבולעפיה: אל תתייאש, תתחדש!
Shape-2
desperate-child-R5M78UB
מה מקומן של שיטות זרות בפסיכולוגיה היהודית?
Shape-2
machon
סדר הגאולה
Shape-2
machon
האם אפשר לשמוח בלי תיקון המידות??
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן