פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > מכתב לחתן ולכלה

מכתב לחתן ולכלה

(ולזוגות הרוצים להתחדש כחתן-כלה)

בקרוב תזכו להינשא ע”י חופה וקידושין” מזל טוב.
אתם סופרים את הימים ומצפים איש לרעותו. גם בני ישראל ספרו את הימים לקראת מתן תורה” שהוא יום הנישואין” בין הקב”ה לכנסת ישראל. התורה – היא הכתובה והברית בין החתן – הקב”ה ובין הכלה – כנסת ישראל .
כמו שבמתן תורה” מתחברים הדוד והרעיה” כך במעמד החופה” מתחברים האיש והאשה. מהשוואה זו” ניתן להבין” שבנישואין שותף בורא העולם” המעניק לקשר הזוגי משמעות נצחית.
אתם מצהירים על שאיפתכם” תחת החופה החופפת עליכם” לבנות יחדיו בניין נוסף בכלל ישראל” מתוך אהבה” קדושה” טהרה ובשמחה גדולה.
החופה” היא מעמד “הנחת אבן הפינה” לנישואיכם.
במעמד הנחת אבן פינה” מתלבשים בבגדי חג” מכינים סעודה כיד המלך והאדריכלים מצהירים בהתרגשות ושמחה” על מטרות הבניין המתוכנן להיבנות לתפארת..
למחרת שמחת הנחת אבן הפינה ” מתחילה העבודה לקראת הקמת הבניין” לפי התכנית האדריכלית. אלא שעתה”לבושים בבגדי עבודה. בכלי חפירה חופרים באדמה ובסלעים” כדי לבנות את יסודות הבניין. זו עבודה קשה ומתמדת” שבמהלכה ייתכן שיתגלו קשיים” שלא צפינו מראש. בבניין היסודות תוך כדי “חפירות” (תרתי משמע)” מתגלים מצבים” שאילו ידענו מראש” אולי לא היינו בונים בכלל. בסיום בניית היסודות” מכסים ואף אחד לא רואה אותם. אך בלעדיהם אי אפשר לבנות את הבית” הנראה לעיני כל.
כך גם בנישואין. לאחר שבעת ימי המשתה” אתם מתכנסים אל תוך ביתכם ואל פנימיותכם ומתחילים את בניית יסודות הבית הפנימי. ללא קולות וברקים” ללא צלילי להקה וריקודים” מתחילים את העבודה הזוגית ביניכם בלבד. ישנם גילויים על בן/בת הזוג” שלא צפיתם מראש .ישנן אכזבות ומשברים. תפקידכם לראות בעבודת בניין יסודות חייכם אתגר” למצוא מתוך הקשיים את מעלותיכם ” כדי להקים את בנין חייכם” על פי התכנית האדריכלית שיצרתם” מתוך חלומותיכם המשותפים. העבודה היסודית והנסתרת” תאפשר לראות את בניין חייכם” נישא לתפארת.
מאת ה’ הוא זיווגכם והתהוותו ממעמד הר סיני. לכן – היכולת לחיבור אמיתי קיימת ביניכם. אלא שגילויה והוצאתה מן הכוח אל הפועל” עבודה גדולה היא ולימוד היא צריכה.
כדברי הרב וולבה: “כי אמנם החוטים הדקים ההולכים ומתרקמים בין חתן וכלה” הינם מיתרים המנגנים את קולות השכינה מהר סיני. כי כזה הוא היחס בין איש לאשתו אם הם זוכים! ומתהווה קשר פנימי ביניהם הכולל גם את הקב”ה. שהרי שלושה שותפים באדם…” (עלי שור א ).
בנישואיכם” אתם משתייכים לכלל ישראל” לכן מצוות הכלל” לשמח אתכם.
הלימוד” ההכנה והחתונה בשמחה לקראת בנין נישואיכם” יאפשרו השראת שכינה בביתכם. כדברי הרב (שם): “ומהי מצות חתן וכלה – מלבד מה שיש בה גמילות חסד לחבבה על בעלה” אם לא זו – להיות מן העוזרים להוריד את השכינה לתוך הבית הנוסד זה עתה” שהרי אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה” (ברכות ל”א א). ההרגשה ששכינה ביניכם והידיעה שאתם מחוברים לנצח ישראל” ייטעו בכם עוז וגבורה” לבנות ולהיבנות” בשותפות” באחדות ובאהבה.

מזל טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן