פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > סיפור פשוט של מבט מעמיק

סיפור פשוט של מבט מעמיק

סיפור פשוט של מבט מעמיק
שירן (29) בוגרת מכון אורה. מאחוריה סיפור אופייני של המוני בני נוער טובים הגדלים בארץ ישראל וצועדים במסלול מוכר של שירות צבאי” טיולים בחו”ל ולימודים אקדמיים…
ואתה תמה” לפניך בחורה שלווה ובוטחת” שמעידה על עצמה שכך היתה מאז ומתמיד” שעמדה להינשא לבחור שעמו יצאה כשלוש שנים” ובאחת חתכה את הקשר ובחרה בדרך חיים אחרת.
שירן נולדה ברעננה” והתחנכה בבתי ספר חילוניים. לאחר שירותה הצבאי יצאה לטיול באירופה” ועבדה כמה חודשים באנגליה. שבה לארץ עבדה מעט ושוב יצאה לטיול באוסטרליה ובניו זילנד. “אני פשוט אוהבת טבע” וזו הסיבה שיצאתי לטייל בחו”ל”.
לשירן צרמו החיים שניהלו שם הישראלים “אני לא מבינה למה הם מחפשים שם סמים…”. היא התארחה באוסטרליה אצל משפחה יהודית” ובזכרונה נחרט משפט שאמר בעל הבית לבנו” משפט שמלווה אותה עד היום” “דע מאין באת ולאן אתה הולך…”
ולא רק בחו”ל אלא גם בארץ” היא אומרת: “כל התרבות הפתוחה הזאת של מסיבות פרועות” של קעקועים” של שתייה מרובה” כל אלה לא היו חלק ממני” פשוט מאסתי בזה”.
ככה אט אט החלה לחלחל אצלה העובדה שמשהו במציאות החיים האלה לא מסתדר לה. משהו באורח החיים החילוני לא נכון” בעיקר מבחינה מוסרית. “ראיתי כל כך הרבה זוגות מתגרשים” ראיתי בגידות בחיי נישואין” ראיתי רדיפה אחרי כסף” רדיפה אחרי כבוד… כאילו זה העיקר בחיים. הבנתי שיש בעיה בחברה וכל כמה שאני אהיה טובה” עדיין אהיה שייכת אליה” אהיה חלק ממנה…” והיא ממחישה “לפני שהחלטנו להינשא הכיר לי הבחור את חברו הטוב” וזה” הביט בי במבט שמחפש קרבה” כאילו שזה טבעי… אין ריחוק פיסי” ואת זה אפשר לראות בחתונות שבהן הכלה רוקדת עם החברים של בעלה… לי זה נראה פשוט התנהלות לא נכונה”.
שירן למדה מדעי ההתנהגות ותעודת הוראה” וכשסיימה את לימודיה עבדה עם ילדים עם אוטיזם. “שם” היא מספרת “במפגש עם בנות שירות דתיות גיליתי פתאום חברה ערכית יותר” עולם אחר” עולם של אידיאלים” עולם רציני” עולם שנראה מתאים לי. ואחרי ההתקרבות שלי לבנות האלה ידעתי מיד לשייך את זה לעולם התורה. אז הבנתי שאם אני רוצה לחיות חיים יותר ערכיים אצטרך לעשות שינוי” ולא אוכל לחיות בשקר עם עצמי. באותה עת עמדתי להינשא” ואמרתי למי שהיה מיועד להיות בעלי” שארצה לשלוח את הילדים שלי לחינוך הדתי” והוא פשוט נבהל! שלא לדבר על כך שהבעתי גם את רצוני לשמור שבת… ובאמת הרגשתי שאם אני ממשיכה בחיים הרגילים שהיו לי עד כה” אני פשוט הורסת אותם במו ידי”.
וכך” בתום שלוש שנים של חברות נפרדו דרכיהם. והיא לקחה על עצמה להתחיל לשמור שבת. לא יותר. בינתיים. “לא ממש תיכננתי לחזור בתשובה”. ואז שתי בנות המליצו לה על מכון אורה. כשהגיעה למכון אורה זה כבר היה המשך טבעי של התחזקות.
לשאלה אם היה לה משהו קשה בתהליך התשובה” או שאלות שהטרידו אותה” היא משיבה “לא” להפך” ראיתי נס בכך שכל מה שלמדתי התיישב אצלי באופן הכי טבעי. את ארץ ישראל מאז ומתמיד אהבתי” ובבית שלנו כיבדו את הדת כך שלא היו לי שום נוגדנים” אלא להפך. חיפשתי חיים מוסריים וערכיים ומצאתי אותם. הלימודים במכון אורה פשוט חיכו לי כמו שאני חיכיתי להם. הם רק הגבירו בי את הוודאות שאני בדרך הנכונה…”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
לעת כזאת – הגעת ממש עכשיו למלכות! // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
למה שלא נבוא כמו גבירים? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
“עצמי” – הפסיכולוגי או האמוני? // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
התפילה “שלי” והתפילה “שלו” // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן
התפילה החיה לאור יסוד העצמיוּת // הרב אמיר דומָן, עורך “ערוץ מאיר” | אמונה למעשה
Shape-2
אמיר דומן

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן