פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > העם והארץ

העם והארץ

במצב הנורמלי אנחנו במקומנו בארץ ישראל” עם מלכות ישראל ומקדש” השראת השכינה בישראל ונבואה בישראל. כשאנו בכל מלוא הקדושה והבריאות” זה טוב לנו ולעולם. אבל בגלות” במצב מדולדל” בריאותנו מעורערת” לא ניכרת ולא מופיעה. הגדלות הישראלית מעורפלת” מטושטשת ומבולבלת.
הימצאות בארץ ישראל – היא המצב הטבעי. זהו מקומנו הטבעי” הנורמלי” הבריא. כאשר זה אחרת” כאשר זה בהיפך – זה מצב לא טבעי” גלות. בארץ ישראל מופיעה גדלות מקורית אמיתית וכל מה שנמשך ומסתעף ממנה. יצירה עצמית ישראלית ברוחניות ובמעשיות – אי אפשר לישראל אלא בארץ ישראל.
שאלה: האם יש הבדל אם בונים מטוס בחוץ לארץ או בונים אותו בארץ ישראל?
תשובה: בוודאי! בארץ ישראל זו בריאות” ובחוץ לארץ זו אינה בריאות. הכל משתנה! כל העניינים של יהדות ושל ישראל שנעשים בארץ ישראל” הם שלנו – העיקר בהם הוא הערך הישראלי העצמי המיוחד שלנו. בשם ה’חפץ חיים’ ז”ל יש מימרא שגם מדגישה את זה. הוא אומר: יש מצוות התלויות בארץ” שאי אפשר לקיימן מחוץ לארץ ישראל. אבל גם מצוות שאינן תלויות בארץ” אם מקיימים אותן בארץ (לדוגמא מניחים תפילין בארץ ישראל” בעין חרוד)” יש לזה ערך כמו עשרים פעמים אותו הדבר בחוץ לארץ! כאן יש בריאות” נורמליות” מקוריות” טבעיות.
העיקר הוא הצד העצמי” היהדותי” הישראלי” הארץ-ישראלי. מישהו יכול לומר: זה צמצום” פרטיות” אגואיסטיות רוחנית – אבל באמת “זהו אושר גדול לישראל ולעולם” . אשרינו” זהו אושר גדול – שהגדלות הישראלית” הסגולה הישראלית” הקדושה הישראלית נעשית מחוזקת” מאומצת וקבועה. זו בריאות וחוסן בשבילנו” וזו זכות לכל העולם כולו שהכל אצלנו נעשה יותר ויותר ישראלי” יותר ויותר יהדותי” יותר ויותר פנימי. ככל שזה ישראלי ויהדותי פנימי כאן בארץ ישראל” אז יותר “זהו אושר גדול לישראל ולעולם” .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן