פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > הבוקר קורא לך להתחדש

הבוקר קורא לך להתחדש

המחדש בטובו בכל יום
המציאות נראית בעינינו יציבה וסולידית” אך האמת היא שמבחינה רוחנית הכל משתנה בכל יום ויום. רבי לוי יצחק מברדיטשוב מגלה לנו: “כי הנה דע שאנחנו מאמינים שהאל יתברך שמו ברא את עולמו יש מאין והוא המציא אותו וחידש אותו” כן האל יתברך שמו לנצח” מחַדש כל העולמות בכל יום ובכל עת ובכל שעה” (קדושת לוי קדושות לפורים קדושה שלישית).
בכל יום יש דרך חדשה
אם בכל יום יש התחדשות” זה נותן לנו המון תקווה כי זה אומר שאנחנו מסוגלים להשתנות ולהתחדש בכל יום ויום. ה’שפת אמת’ (קרח תרמ”ג) אומר שבכל יום יש דרך חדשה” ולכן אנחנו יכולים להשתחרר מההרגלים ומהקיבעון שיצרנו לעצמנו ולבחור דרך חדשה. בפרשת קרח נאמר: “וַיְדַבֵּר אֶל קֹרַח וְאֶל כָּל עֲדָתוֹ לֵאמֹר בֹּקֶר וְיֹדַע ה’ אֶת אֲשֶׁר לוֹ וְאֶת הַקָּדוֹשׁ וְהִקְרִיב אֵלָיו וְאֵת אֲשֶׁר יִבְחַר בּוֹ יַקְרִיב אֵלָיו” (במדבר טז” ה). מדוע דווקא בבוקר יודע מי הנבחר?
רש”י כותב על המילים “בֹּקֶר וְיֹדַע” (שם): “והוא היה מתכוין לדחותם שמא יחזרו בהם”. נכון” אולי היום קרח ועדתו נאבקו במשה ואהרון” אך אולי מחר בבוקר המציאות תשתנה. אולי הם יתחדשו כמו שהבוקר יתחדש ויבחרו דרך חדשה.
בכל יום יש כוחות חדשים
אפשר לשאול מניין נשאב את הכוחות להתחדש ולהשתנות? ר’ צדוק הכהן מלובלין אומר לנו: ש”אין יום אחד שוה לחברו גם בבחינת שפע הברכה” כי לא ברא הקב”ה שני ימים שוים וכמו שאומרים המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית” (פרי צדיק ויצא). בפרקי אבות (ו” ב) נאמר: “אמר רבי יהושע בן לוי בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה”. מהו טיבה של אותה בת קול? אם היא יוצאת מהר חורב בכל יום מדוע אנחנו לא שומעים אותה? ואם איננו שומעים אותה מדוע היא יוצאת בכל יום? יש שמיעה ויש שמיעה. יש שמיעה חיצונית ויש שמיעה פנימית. אותה בת-קול שיוצאת מהר חורב נשמעת עמוק עמוק בתוך הלב שלנו והיא ההתעוררות שבכל יום ויום יש לשוב בתשובה ולהתחדש (ר’ צדוק הכהן מלובלין” תקנת השבין עמ’ 152-153).
רבי מנחם מנדל מקוצק שאל “מדוע המשיח לא בא אתמול והיום?” והשיב “משום שאנו היום כפי שהיינו אתמול”. בת קול נשמעת בכל יום” ובכל יום ויום יש דרך חדשה וכוחות לשינוי” אך השאלה היא האם נאפשר לכוחות השינוי לפעול עלינו” נשתחרר מהרגלים ישנים ונמריא לעבר עולם חדש ומאיר?
לתגובות: natanorot@gmail.com
*) הציבור מוזמן לשיעור אמונה מידי שבוע בנושאים אקטואליים שמתקיים אי”ה בבית הכנסת המרכזי בית הכרם (רח’ בית הכרם 17) בימי ג’ בשעה 20:15.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

פרשת ויקרא: התשובה המפתיעה לאדישות
Shape-2
האדישות
מעמיקים בפרשיות ויקהל פקודי: לצאת למסע כשאתה עדיין בחנייה?
Shape-2
כיצד אפשר לצאת למסע כשאנחנו עדיין בחנייה
אלוקים מאמין באדם . משנת הרב יונתן זקס – 2
Shape-2
WhatsApp Image 2021-03-07 at 19.06.57
“עשית את התורה מתוקה עבורנו” . משנת הרב יונתן זקס פרק 1
Shape-2
הרב יונתן זקס
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל – חלק ח’: הרב שלימד לשאול שאלות
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל חלק ג’: החידוש הגדול בשאלת הרוע בעולם
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon
קווים להגותו ולמורשתו של מו”ר הרב יונתן זקס זצ”ל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן