פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > חרדת השופר

חרדת השופר

מהי אותה ‘חרדת הנפש'” המופיעה בנו בשעת תקיעת השופר” ככתוב “אִם יִתָּקַע שׁוֹפָר בְּעִיר וְעָם לֹא יֶחֱרָדוּ” (עמוס ג'” ו’)? וכן “וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיֹת הַבֹּקֶר וַיְהִי קֹלֹת וּבְרָקִים וְעָנָן כָּבֵד עַל הָהָר וְקֹל שֹׁפָר חָזָק מְאֹד וַיֶּחֱרַד כָּל הָעָם אֲשֶׁר בַּמַּחֲנֶה”. (שמות יט).
עם השקיעה בשגרה היום יומית” נדמה לעיתים לאדם שהוא המרכז” והמציאות היא רקע לו. לא כן בשעת תקיעת שופר ראש השנה” אז מתעורר האדם להביט” שאין הוא המרכז כלל” אלא רקע לשמים” לעולם הרוחני העליון” לאור ה’ המבקש להופיע דרכו. קול השופר הפשוט” מעורר לחיות את הקול הפנימי הפשוט” את טהרת הנשמה” לטבול במקווה בראשיתי” המטהר מכל סיבוכיות העולם” לחזור לאדריכלות האלוהית השורשית” יושר יסוד הבריאה.
בהזכרת אילוֹ של יצחק אבינו” נחשף הרצון הפנימי המתבטל ועקוד לשורש לחיות בגובה כל ציווי אלוקי” כיצחק. כל העקמומיות חיצונית ומקרית לנו” ואין סופה להתקיים” ומתערבב השטן” כיוון שאין עוד על מה לקטרג בעת חידוש נפשנו” “תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר”” בשעה שעוונותינו מכוסים” “בַּכֵּסֶה לְיוֹם חַגֵּנוּ”.
יחד עם קול השופר” גם קולו הפשוט של הרמב”ם (בהל’ תשובה ג” ד) חודר לעומק הלב” בלא כל התנגדות” מתוך יראה פנימית: “אע”פ שתקיעת שופר בראש השנה גזירת הכתוב” רמז יש בו” כלומר ‘עורו ישנים משנתכם” ונרדמים הקיצו מתרדמתכם” וחפשו במעשיכם” וחזרו בתשובה” וזכרו בוראכם’. אלו השוכחים את האמת בהבלי הזמן” ושוגים כל שנתם בהבל וריק אשר לא יועיל ולא יציל” ‘הביטו לנפשותיכם והטיבו דרכיכם ומעלליכם” ויעזוב כל אחד מכם דרכו הרעה ומחשבתו אשר לא טובה’.”
“אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי ה’ אֱלֹהֵיכֶם וגו”. ‘כלל ישראל’ לעולם עומדים” ‘ניצבים'” לפני הקב”ה. העבודה של הפרט” המשתנה” לבטל עצמו אל הכלל” לחשוף בהווה את הנצח” וכל שינוייו יהיו מתאימים לטבע הקדוש הישראלי” הקבוע. זוהי קבלת מלכות ה’ עליו” מתוך שמיעת השופר” המזכיר את הסדר האלוהי” הפנימי” עת מתחדשת עלינו שנה חדשה.
פרוייקט מוזיקלי חדש של המחבר
להאזנה/ רכישה:
www.Gan-raveh.co.il

תגיות: קול שופר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

וַיִּזְבַּח זְבָחִים לֵא-לֹהֵי אָבִיו יִצְחָק
Shape-2
machon
חֶרְדַּת אָדָם יִתֵּן מוֹקֵשׁ וּבוֹטֵחַ בַּה’ יְשֻׂגָּב. לפ’ ויצא/ זיו רוה
Shape-2
machon
בִּרְצוֹת ה’ דַּרְכֵי אִישׁ גַּם אוֹיְבָיו יַשְׁלִם אִתּוֹ
Shape-2
machon
ווַיֵּעָתֶר לוֹ ה’
Shape-2
machon
כְהוֹצִיאָם אֹתָם הַחוּצָה
Shape-2
machon
ברכת אברהם לדורות
Shape-2
machon
הִתְחַדְּשׁוּת וְתִקְוָה. ליום הכיפורים
Shape-2
machon
שִׁתּוּף הָרַחֲמִים בַּדִּין. לפ’ בראשית/ זיו רוה
Shape-2
machon
אנחנו בע”ה נצליח
Shape-2
machon
וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן