פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > אנחנו בסדר בנישואין! הכיצד?

אנחנו בסדר בנישואין! הכיצד?

אנחנו בסדר בנישואין! הכיצד?
שאלה
אנחנו נשואים חצי שנה וקוראים את המאמרים שלך. מוזר לנו שאת כותבת כל הזמן על בעיות. אין מצב שאין בעיות בנישואין?! אנחנו מרגישים בסדר גמור. אז מה” זו גם בעיה שהכל בסדר בינינו?
תשובה (כדאי לקרוא מאמר זה גם בשבוע הבא ואח”כ את החלק השני.)
נפלא לדעת שאתם מרגישים כך. זו התחלה נעימה וטובה. בהמשך” מגיע שלב טבעי ובריא” כשכל אחד רוצה לבטא את אישיותו הייחודית. דבר זה” המביא לגילויי אישיות מנוגדים” עלול ליצור קונפליקטים. התמודדות נכונה איתם” תיצור ביניכם זוגיות שלמה ועמוקה יותר.
על-כן” כדאי וחשוב להתכונן לכך ויפה שעה אחת קודם. זאת נעשה במאמר הנוכחי.
מה אומרת המילה “בסדר”? יש כמה אפשרויות:
” כל אחד עסוק בענייניו ואין זמן טכני ולא פניוּת נפשית לדעת מה עובר עליהם. לכאורה” הכל שקט ורגוע. כל אחד ממלא את תפקידו והכל בסדר. אך מטרת הנישואין” היא לא תפקוד טכני” אלא חיבור רגשי. לכן הבסדר הזה” הוא לא ממש בסדר.
” בשלב הראשון של הנישואין” נוטים בני הזוג מכוח התאהבותם להרגיש שהכול בסדר וכאילו נולדו מתואמים. והרי “לא ייתכן שטעינו בבחירת בן הזוג”. אשליה זו עלולה להתנפץ בצורות שונות” בשלב מאבקי הכוחות.
” יש זוגות שנמצאים בניתוק רגשי וחסרה להם המודעות והאבחנה מה בסדר ומה לא בסדר. במצב כזה” נוצר בדרך כלל משבר שמעורר את בני הזוג להתחיל את החיים האמיתיים” עם כל הקשיים שבדרך.
” לצערנו יש זוגות שחיים באשליית הבסדר שנים רבות וכשיש קשיים מוצאים תירוצים” כדי להמשיך את האשליה” כי הגילוי קשה מידי. עד ש… לדוגמא” הקשיים עם הילדים המתבגרים” מגלים לזוג” עד כמה ‘לא בסדר’ ביניהם. לעיתים מאוחר מידי. אם רוצים לשקם” התהליך ארוך ומורכב ובהחלט אפשרי וכדאי.
משמעות המלה בסדר” שיש סדר מסוים שצריך להיות. זו אמירה שיש בה קריטריונים מסוימים של מי שאומר אותה. לכן אם משהו לא נראה לפי הסדר המסוים” עלול להתפתח מאבק” של מי הסדר נכון ומי הוא הצודק. הופכים את המעון הזוגי- רגשי לבג”ץ” שיש בו אכיפת חוקים ו… עונשים. התנהלות כזו” לא שייכת בקשר זוגי אוהב.
אני ממליצה לכם להחליף את המלה ולבדוק” שטוב לכם ביחד. טוב – פירושו” רצון למלא צרכים ורצונות וחיבור בין בני הזוג” גם אם אין בכך צדק.

.

מדוע חשוב לנו כל כך להיות בסדר?
כאשר היינו בסדר” כילדים חסרי ישע ונתונים לחסדי ההורים” קיבלנו מחמאות על התנהגות “נכונה” וקיבלנו בתמורה מחמאות ואהבה. אהבת ההורים היא חמצן לילד רך בשנים (וגם בכל גיל). קיים הפחד” שאם לא נהיה בסדר” יגערו בנו” יאשימו” יזניחו ויענישו אותנו. הפחד מכעס ונטישה והרצון לזכות באהבתם” גורם לילד לרצות את הוריו.
ה”בסדר” האישי:
הבסדר “הנכון והראוי”” שונה/מנוגד מאדם לאדם. תמונת הבסדר האישית” מורכבת מסך כל ההתנסויות והחוויות בחיים” מרגע הולדת האדם. התמונה המוכרת הזאת” נוסכת באדם רוגע ובטחון (גם אם יש חוויות קשות). מי שמרגיש שהוא בסדר” מרגיש בעל ערך” טוב” רצוי” אהוב חשוב ומשמעותי. כאשר נפגש עם בסדר אחר” שונה” מנוגד” עולות בו תחושות של ערעור הביטחון” חרדה” מתח” לחץ” חוסר ערך” פחד מהלא מוכר וכד’. בעקבות תחושות אלו וערעור הסדר המוכר” נוצרים מאבקי כוח כדי להגן על האני העצמי.
כשבני זוג נישאים” הם חוזרים אל אותו מקום ילדותי רגשי ומייחלים לאהבה וקבלה. אלא שהפעם” ללא תנאי” כדי לתקן (באופן לא מודע) את העבר ולזכות בשלמות אישית. בדיוק במקום הזה” נוצרים הקשיים האישיים והזוגיים”שבזכותם נבנים.
בשבוע הבא בעז”ה” נכיר תהליך התורם לחיינו האישיים והזוגיים ונדגים באמצעות מקרה זוגי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

“הגדת ההורים” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן