פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > ישראל והעמים

ישראל והעמים

יש בירור” חילוק והבחנה בין לאומיות ישראל ולאומיות הגויים” זה לעומת זה” טוב לעומת רע. הנטייה הלאומית הגויית” היא נטייה אנושית לאומית” וביסודה היא רשעות ואגואיזם” מה שאין כן בישראל. אמנם תיתכן אצל הגויים קצת זכות” לפי מידת שייכותם לגאולת ישראל. אני זוכר שאחרי הצהרת בלפור” היו בלונדון כמה אספות במטרה להביע תודה לממשלה הבריטית. באספה אחת השתתף גם הרב אבא [הראי”ה] זכרונו לברכה. הוא אמר: איני אומר תודה לממשלה הבריטית” אלא אני אומר להם: ‘מזל טוב’ על כך שהם זכו לעזור במשהו לגאולת ישראל” לעזור לעם הנצח” וממילא יש להם גדר של ‘מחזיק תלמיד חכם'” שהרי כלל ישראל הוא התלמיד חכם של האנושות” ו”עץ חיים היא למחזיקים בה”. יש סוג אנשים שאינם בעצמם תלמידי חכמים” אלא הם מחזיקי תלמידי חכמים” גם במובן פרטי אישי וגם במובן אנושי כללי. על התעוררותם להחזיק תלמיד חכם” לסייע לסדר תקומת ישראל – מגיע להם מזל טוב” הם הגיעו להתקשרות ודבקות בַזכות הזאת של הכנה לגאולה” ומתוך ההתקשרות הזאת יש להם איזו אחיזה בנצח” כמו בעניין מחזיק תלמיד חכם.
מציאות הקיום שלנו היא מתוך “ואתם הדבקים בד’ אלקיכם חיים כולכם היום”” לעומת מציאות הקיום שלהם שהיא חומרנית גופנית. מתוך כך יש חילוק. הם לא יגיעו להיות כמו ישראל” אבל באותה מידה שתהיה להם שייכות ומגע עם המרכזיות של ישראל” תימשך אליהם השפעה כל שהיא” כמו בדוגמה של מחזיק תלמיד חכם. מתוך המגע יש משהו של תיקון. כשם שיש מגע טומאה” כך יש מגע טהרה ומגע קדושה.
שאלה: אפילו אויבי ישראל יקבלו הארה רוחנית?
רבנו: מה שייכים לכאן אויבי ישראל? בברכת המינים אנו מזכירים: “וכל אויביך מהרה יכרתו”” או בנוסחאות אחרות: “כל אויבי עמך”” על פי דברי חז”ל: אויבי ישראל הם אויבי ד’. ריבונו של עולם מתגלה בעולם” קידוש השם מתגלה בעולם על ידי שלמות הקיום של עם ישראל וקוממיות ישראל .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן