הביטוי ‘עם עולם’ הוא מונח מיוחד. למילה עולם בעברית” בלשון הקודש” יש שני מובנים. יש עולם במובן מציאות: עולם הזה” עולם הבא; זה עולם מציאותי. ויש עוד מובן: נצח – לעולם! קביעות! ל’עולם’ יש גם מובן של קיום מציאותי ממשי” וגם מובן של קיום נצחי. אותו ערך מתבטא בשני אופנים. איזה קיום הוא קיום לא נצחי? עולם הבא נקרא בגמרא “עולם שכולו ארוך”. כולו ארוך – ארוך מאד” נצחי. לעומתו” העולם הזה אינו ארוך” הוא קטנוני וזמני – לא נצחי. אבל יש חיי נצח” עולם הבא” ארוך מאוד וקיים מאוד” נצחי מאוד ואמיתי מאוד.
אותו מובן יש לביטוי ‘עם עולם’. ישראל הוא נצח ישראל. ‘עם עולם’ הוא עם הנצח. עם אלוהי הוא עם הנצח” “עם זו יצרתי לי” . עם הנצח” דרך כל מיני סיבוכים פנימיים וחיצוניים” כל מיני צרות” כל מיני עליות וירידות” לעולם קיים! יש ביטוי בגמרא ביצה : ישראל “עזים שבאומות”” ורש”י מסביר שקשה לנצח אותם – זה לא הולך. יֵשבו” יְפטפטו” יְקשקשו באו”ם ובאמריקה וברוסיה. על מה כל הפטפוטים האלה? – מסביב לנו! אנחנו יושבים פה. אנחנו קובעים את ההיסטוריה” ומסביב: “למה רגשו גוים ולאומים יהגו ריק” .
גילוי האמת הולך ומתברר מתוך הסיבוכים. “וירם קרן לעמו תהילה לכל חסידיו לבני ישראל עם קרובו”” רוממות קרן עם עולם בשלמותו” הרוממות הגדולה של ישראל ברוממות של תורה” רוממות אור ישראל” נשמת ישראל. מתוך זה ולאור זה יתגלו קרני אורה על הגופניות הישראלית” על המדיניות הישראלית” על הפוליטיקה הישראלית” על מדינת ישראל. אנחנו עדיין בדרך ויש כל מיני סיבוכים בתחנות השונות” ובמלחמות שונות. כל אלה הן תחנות אלוהיות של קורא הדורות מראש” מדרגות וסיבובי סיבות של בירורי הדברים של ההנהגה וההנחיה האלוהית המתגלה בתוכנו” ומתוך העניינים החברתיים והציבוריים והאנושיים שלנו” יש השגחה אלוהית והנהגה אלוהית בכל הפרטים השונים ששייכים לעניין הגדול האלוהי הזה .