פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > הגיע זמן גאולתכם: הרב ביגון במאמר מיוחד על הגאולה האחרונה

הגיע זמן גאולתכם: הרב ביגון במאמר מיוחד על הגאולה האחרונה

בפסח נגאלנו גאולה ראשונה, ובפסח אנו מקווים להיגאל גאולה אחרונה. במאמר זה מרחיב הרב ביגון על עניין זה

נס יציאת מצרים היה בפתאומיות” בדליגה. כברק באה הגאולה אחרי מאות שנים של חשכה ועבדות במצרים. באחת התגלתה לעיניהם של ישראל ולהבדיל לעיני המצרים” היכולת של הקב”ה – שאינו מוגבל בזמן ומקום – ואשר ברצותו” הוא גואל אותנו בחיפזון. נס זה אנו מצווים לספר לבנים” דור אחר דור ככתוב: “והיה כי תבואו אל הארץ אשר יתן ד’ לכם כאשר דיבר” ושמרתם את העבודה הזאת” והיה כי יאמרו אליכם בניכם מה העבודה הזאת לכם? ואמרתם זבח פסח הוא לד’ אשר פסח על בתי בני ישראל במצרים בנגפו את מצרים ואת בתינו הציל” (שמות יב כה-כז). ואכן בקרבן פסח מצרים נאמר: “וככה תאכלו אותו מתניכם חגורים” נעליכם ברגליכם ומקלכם בידכם” ואכלתם אותו בחיפזון פסח הוא לד’ ” (שמות יב יא). רש”י מפרש: “הקרבן קרוי ‘פסח’ על שם הדילוג והפסיחה שהקב”ה היה מדלג בתי ישראל מבין בתי מצרים” וקופץ ממצרי למצרי וישראל אמצעי נמלט” ואתם עשו כל עבודותיו לשם שמים. דרך דילוג וקפיצה”.
נכון לעכשיו” אמנם נס יציאת מצרים היה בפתאומיות” ואת קרבן פסח מצרים אכלנו במהירות ובחיפזון. אבל חז”ל מלמדים אותנו” שקרבן פסח שמקריבים בהמשך הדורות אין אוכלים אותו בחיפזון אלא במתינות ולאט (ע’ פסחים צו א).
גם בדורנו” דור התחיה הלאומית” עלינו להבחין בין גאולה שהיא כפסח מצרים” גאולה נסית בחיפזון” לבין הגאולה הטבעית שהיא לאט לאט. כדברי הרב חרל”פ: לפי שבמצרים היה העיקר – שחרור הנפש” לכן היתה הגאולה בחיפזון” אבל מצד הגוף נשאר העם בצביונו הגלותי” פחד מכל דבר ובעתות משבר רצה לחזור אל הגלות “ניתנה ראש ונשובה מצרימה”. לא כן הגאולה העתידה שאין אחריה גלות שאז ייגאל גם הגוף” לפיכך היא מתנהלת לאט לאט” “קמעא קמעא”. וזה רק בגאולת הגוף הלאומי” אבל גאולת הנפש תהיה גם לעתיד בחיפזון” “ופתאום יבוא אל היכלו האדון אשר אתם מבקשים ומלאך הברית אשר אתם חפצים” (מלאכי ג א). כי הטבע הולך בהדרגה והנס בא באופן פתאומי” וכאשר יגיע תור גאולת הנפש” יתחיל לזרוח ולהבהיק אור גאולת הנשמה בפתאומיות… וישובו הבנים לאביהם שבשמים בתשובה נפלאה ובאהבה גמורה ללכת אחרי ד’ אלוקיכם ולהידבק בו… וגם כל הרחוקים מד’ ומתורתו ישמעו ויבואו לתת לו כתר מלוכה (הרב חרל”פ זצ”ל ממעיני הישועה כא). ויתקיים בנו במהרה “ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב” נאם ד’ ואני זאת בריתי אותם אמר ד’. רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך אמר ד’ מעתה ועד עולם”. אמן כן יהי רצון.
בציפייה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן