פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | הדלקת נרות: 18:33 | הבדלה: 19:52 (ירושלים) 

דף הבית > > הקדמת מסילת ישרים

הקדמת מסילת ישרים

יש מדרגות מדרגות בתורה” מדרגות בדברי קודש” מדרגות ביצירות קודש. יש ספרים שנלמדים בקלות ויש בעמקות. יש סוגי ספרים שנתקבלו בישראל – ובצדק. “תרגילנו בתורתך” – צריכים להיות קבועים בישיבה” שנה” שנתיים” חמש שנים” וללמוד את הספרים המיוחדים הגדולים. כשמתבוננים בהם” רואים בהם בניין שלם” חכמתי” מדעי” קדושתי – בניין קודש. באותם ספרים של דורות קדמונים” ספרי הרמב”ם” ‘כוזרי'” ‘חובות הלבבות’ – יש בניין שלם” שיטתיות” סיסטמתיקה שלמה.
כך ספר ‘מסילת ישרים’ הוא מערכת שלמה של כעשרים ושישה פרקים שהם בניין שלם מסודר בשיטה ובשלשלת” תוכן משולב ומסודר” קדושתי” חכמתי” מדעי – מדע הקודש.
לספר ‘מסילת ישרים’ יש הקדמה” פרוזדור לטרקלין. הטרקלין הוא היכל פנים” בניין פנים. יש ספרים עם הקדמות” כגון ספרי המהר”ל. לספר ‘גבורות ד” יש שלוש הקדמות. רק אחרי שלושה פרוזדורים ניתן להיכנס לטרקלין. גם בהקדמות יש להתבונן ברצינות ובחרדת קודש. לדברים אדירים” עליונים” מדעיים” קדושתיים שזכינו להם מגיבורי קודש – יש להתקרב בהדרגה וללמוד מן ההקדמות” כגון הקדמת ספר ‘חובות הלבבות’. וכן להקדמת ‘מסילת ישרים’ יש תוכן גדול ואדיר מאד” ואינה סתם מילים בעלמא. הקדמתו של ספר מדעי רציני” כוללת מבוא” סקירה והדרכה איך לגשת אל הספר באופן מתאים. כך בהקדמה של ספרי קודש” יש בירור מה רצוי ומה מכוון בדרך הקודש הזאת ומה צדדיה השונים. כך בהקדמת ‘חובות הלבבות’ וכן ב’מסילת ישרים’. יש הרבה להתבונן” ללמוד ולהעמיק בהקדמת ‘מסילת ישרים’. יש להתקדם בהדרגה ובסבלנות לאט לאט. נלמד כמה שורות ומהן יחד תתקבץ גדלותם של רבותינו הענקיים” ענקי קודש של דורות אחרונים . (המשך בע”ה בשבוע הבא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

מאחורי הקלעים של פרשת זכור: למחות את עמלק – עם ציצית בחוץ
Shape-2
שבת זכור3
מבט ייחודי לפרשת תרומה: המקום שהופך רשעים גמורים לצדיקים
Shape-2
Processed with VSCO with e8 preset
סיום ספר בראשית
Shape-2
machon
שנאה ואהבה
Shape-2
machon
שבטי ישורון
Shape-2
machon
מהות יעקב ועם ישראל
Shape-2
machon
שבטי ישראל
Shape-2
machon
יעקב אבינו
Shape-2
machon
שלישיית האבות
Shape-2
machon
שורש כלל ישראל
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן