שמות שבטי ישראל היו כתובים על שני תכשיטים בבגדי הכהן הגדול. תכשיט אחד בצורת אבני שהם על כתפיו” ככתוב: “ולקחת את שתי אבני שהם ופִתחת עליהם שמות בני ישראל” ששה משמותם על האבן האחת” ואת שמות הששה הנותרים על האבן השנית כתולדותם” (שמות כח ט-י)” ותכשיט אחד על לבו של הכהן הגדול בצורת חושן המשפט” ככתוב: “וישא אהרן את שמות בני ישראל בחשן המשפט על לבו בבואו אל הקדש” לזכרון לפני ד’ תמיד” (כח” כט). אבני השהם על כתפי הכהן הגדול” וחושן המשפט על לבו של הכהן הגדול” באים לזיכרון לפני השי”ת ככתוב: “ושמת את שתי האבנים על כתפות האפוד אבני זיכרון לבני ישראל” ונשא אהרן את שמותם לפני ד’ על שתי כתפיו לזכרון” (כח” יב)” ובחושן נאמר “ונשא אהרן את משפט בני ישראל על לבו לפני ד’ תמיד” (כח” ל). רש”י מפרש ‘לזכרון’ – שיהא רואה הקב”ה השבטים כתובים לפניו ויזכור צדקתם.
הכהן הגדול” לבו הגדול והטוב מכיל את כל עם ישראל” על שבטיו וגווניו השונים הרמוזים בצבעי אבני החושן. הוא מצווה לברך את עמו ישראל באהבה” והכוונה – את כל עם ישראל” שאם ח”ו הוא שונא מישהו מהציבור” אינו רשאי לברך. אבל אין זה מספיק לאהוב את עם ישראל. צריך לקחת גם אחריות על העם לזכות ולהגן על הדור כולו כדברי הנביא “אמרו צדיק כי טוב כפרי מעלליהם יאכלו” (ישעיה ג)” שכל הדור אוכל מפרותיו (מסילת ישרים פרק יט).
ואכן הכתפיים מרמזות על קבלת אחריות (מכאן רמז שהקצינים בעלי האחריות היותר גדולה בצבא נושאים את דרגותיהם על הכתפיים).
נכון לעכשיו” בי”ד באדר לפני עשרים וחמש שנים” עלתה נשמתו הטהורה והמאירה של מו”ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל לשמי מרומים” אחרי שזכה להקים דור של תלמידי חכמים המאירים את נשמת האומה באורותיו של אביו הרב קוק זצ”ל – אורות שהאומה זקוקה להם כל כך בימינו המעורפלים המורכבים מאורות וצללים. זכה הרב צבי יהודה זצ”ל להקים עולה של תורת ארץ-ישראל בצורת עשרות ומאות מוסדות חינוך תורניים המחנכים לאהבת התורה העם והארץ וקירב רבים רבים לאבינו שבשמים באהבה ובאמונה. זכותו תגן עלינו יהי זכרו ברוך.
בציפייה לישועה השלמה