פרשת: מצרע | הדלקת נרות: 18:31 | הבדלה: 19:50 (ירושלים) 

דף הבית > > תכלית הנישואין

תכלית הנישואין

תכלית הנישואין

שאלה:

שאלתי קצת מוזרה ואולי לא מתאימה…ובכל זאת אני שואלת. אני רווקה בת 30 והאמת- אני כבר לא רוצה לחיות במערכת נישואין. לא” אני לא מיואשת וכן- אני כן דתיה ומשתדלת לקיים מצוות קלה כבחמורה. אך המציאות של כל כך הרבה זוגות (גם דתיים) שמתגרשים” גורמת לי לחשוב אלף פעם: “מי צריך את הנישואין” אם אלה התוצאות…” אני מכירה חברות רבות דתיות ומוצלחות” שמתגרשות או שהיו רוצות להתגרש. אז אם כן” למה זה אנוכי ??
תשובה:
אני כל כך מבינה ומרגישה את התיסכול ואולי גם האכזבה העולים מדברייך. את כנראה פוגשת חברות מסוימות ואולי לא את אלה” הנשואות באושר ועובדות על יצירת נישואין באהבה.
שאלתך היא אכן שאלת רבים וטובים” שרצונם לחיות באושר ובאהבה. יש כאלה” שכבר ענו לעצמם וויתרו על מערכת נישואין ממוסדת.
התשובה לשאלתך” היא תשובה על משמעות החיים בעולם בכלל וכיהודים בפרט ולא ניתן להשיב עליה ביסודיות ובקצרה ע”י מאמר. לכן רק “ניגע” בכיוון ובדרך אל התכלית.
ההחלטה להינשא ע”י חופה וקידושין” יוצרת מחויבות הדדית ושמירת אמונים זל”ז. עצם עריכת החתונה בפרסום גדול” מכריזה ומצהירה שהבטחנו זל”ז מול קהל עם ועדה” לבנות תא משפחתי” עם מחויבות מלאה לכל ימי חיינו. הבטחה כזאת” נוסכת ביטחון ויציבות אישית” מתוך אמון הדדי ושותפות מלאה במסע החיים.
בחיים המשותפים” מגלים דברים” שלא שלא ניתן לצפות אותם מראש ושצריך להתמודד איתם עם כל הקשיים הנילווים. ההתמודדות המשותפת” מתוך תחושה שהקושי של האחד הוא גם של השני” יוצרת קשר עמוק” יציב ואוהב. עמוק- כי גילינו יחד מקומות רגשיים” שהיו מכוסים גם מהאדם עצמו.
יציב- כי יש לנו ביטחון” בתמיכה הדדית בזמני משבר.
אהבה- כי קיימת נתינה הדדית” בהתאם לצרכים וליכולות.
דווקא הזמנים הקשים שעוברים יחד” הם אלה שיוצרים את כל הנ”ל. בני זוג שחייהם המשותפים נדמים כספינה בלב ים” משקיעים את יכולותיהם בניווט משותף. גם כאשר אחד מהם יוצר חור בספינה” מבלי משים” אין מקום להאשמות” אלא לתיקון והתקדמות. (זוהי גישת הייעוץ” אם אינם מצליחים לבדם.)
במהלך מסע החיים הזוגי” נולדים ילדים” שחווים את רגשות ההורים ואת התפתחותם ומכאן אחריות ההורים בבניית דור המשך בריא ומתפתח.
ייתכן שכעת את אומרת לעצמך” שאלו מילים גבוהות ואידיאלים” שלא בדיוק “עובדים” במציאות. חשוב לדעת” שלא צריכים להיות אנשי- מעלה כדי לחיות כך. זה אפשרי. כשיש מטרות זוגיות נעלות” יש כיוון ויש לאן לשאוף. כי בלא ציור המטרה” אין דרך ברורה לחיי המעשה. אני יכולה להבין אותך” כי האווירה בתרבות הרווחת” שאנשים מרוכזים במילוי צרכים אישיים וב”נתינה” אינטרסנטית בד”כ. המדיות הטכנולוגיות משדרות חיפושים אחר הנאות וריגושים שבמעטפת ולא בתוכן הפנימי- נשמתי. התוכן הזה” הוא גילוי העצמי האמיתי שמתאפשר בנישואין” שיש בהם יציבות וקביעות.
במהלך החיים יצרנו הגנות רבות וכוחות ותכונות לא הגיעו לידי גילוי וביטוי בחיים. בנישואין מצויים הקונפליקטים המשמעותיים ביותר” כי דווקא שם הם ניתנים לפתרון ע”י תקשורת מקשיבה” מכילה ורגשית. בני הזוג הם מראה הדדית” שדרכה ניתן להסיר הגנות (מתוך אמון ואמונה) ולגלות את האני האמיתי של כל אחד. שמחת הגילוי” יוצרת קירבה עמוקה יותר מתוך הכרת תודה” על איפשור הגילוי של הכוחות הנפשיים-נשמתיים. כך נוצרים חיי משמעות וסיפוק.

בשבוע הבא” נדגים באופן מעשי” מעט מהדרך אל התכלית ונסיים ברצון” לחוש ע”י הקשר הזוגי” קשר זוגי עם אבינו שבשמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

בניית הזוגיות ע”י ההכנות לפסח | אסתר אברהמי
Shape-2
Processed with VSCO with ke1 preset
מעכבי אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
אחריות אישית בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
מ”הסתר אסתיר” ועד “ותלבש מלכות” – בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
חיזוק הזוגיות, מתוך השתיקה והמתיחות בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
שגרת חיים ברוכה בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האשמות בין בני זוג בנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
זוגיות אחרי לידה | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
האם יש מצב ביניים בשלב המבוגר של הנישואין? | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1
סיכום וסיום של שלבי הנישואין | אסתר אברהמי
Shape-2
אברהמי1

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן