פרשת: מידע לא זמין עבור המיקום והתאריך המבוקש | (ירושלים) 

דף הבית > > לשופט בג”ץ יש זכרון קצר

לשופט בג”ץ יש זכרון קצר

בבג”ץ לגבי גידול זקן לחיל” כתב השופט המכובד מזוז: “גם לפי הכלל הדתי” לא זכור לי שכתוב באיזה שהוא מקום שהזקן חובה” (ה’ בניסן תשע”ו). היהודי התם שואל: אם כבוד השופט לא זוכר” אולי ישאל רב. ואז יוודע לו שבכל הדורות יהודים גידלו זקן. אפילו בתנ”ך מסופר על עבדי דוד שקיבלו הוראה לחכות עד שיצמח להם זקן.
כמובן לא נלאה את כבוד השופט לקרוא כל ספרי גדולי ישראל. אפילו לא נלאה אותו לקרוא כל דברי הפוסק המפורסם החפץ חיים בליקוטי הלכות מכות פ”ג” בספר נדחי ישראל” ואת קונטרס תפארת אדם שמוקדש כולו לנושא זה. די לנו בספר מחנה ישראל “והוא חיבור מיוסד על ההלכות והנהגות השייכות לאנשי הצבא כל ימי היותם בצבא”” כלשון שער הספר. כמובן” מדובר בצבא גויים” לכן ברור שספר זה מלא קולות עד הגבול האפשרי.
וכן הוא כותב בהקדמתו: “וחיפשתי בכל פרט ופרט אולי נמצא ע”פ דין איזה תקנה ועצה להקל להם באיזה דבר והצגתיו לפניהם כי אנשים כאלו בודאי כשעת הדחק דיינינן להו”.
רק קודם” נזכיר את הנוהל המחפיר העכשווי בצה”ל. החייל חייב לקבל אישור מהרב הצבאי וממפקד בדרגת סגן אלוף. לאחר כל החקירה הזאת” הטופס צריך להיות מאושר על ידי אלוף משנה.
ועוד נקדים מדברי השופט מזוז: “לומר כי זה חלק מהאישיות של החייל” לא אוכל לקבל”. כנראה אין הוא יודע שבצה”ל אין “לא יכול” יש “לא רוצה”…
ומכאן לחפץ חיים” וזה מקצת דבריו שם בפרק כא: “באמת נכון ליזהר אפילו במספריים”. “ועתה נבוא לעניינינו באשר שידוע שכהיום הממשלה הרוממה בחסדה הטוב נותנת רשות לאיש הישראלי להיות עליו פאת זקן בודאי אסור לאיש צבא הישראלי לגלח פאת זקנו כמו שאר ישראל ואף אם האינם-יהודים או שאר רשעי ישראל מלעיגים עליו עבור זה בודאי אין לו לחוש לזה כלל וכבר אחז”ל מוטב לו לאדם להיקרא שוטה כל ימיו ואל יהי רשע שעה אחת לפני המקום”.
“ואם הוא במקום איזה ממשלה שגוזרת על איש הצבא הישראלי שלא לילך בפאת זקן אם היא מרשה במספריים כעין תער בודאי יעשה כן ואפילו אם לאו אעפ”כ יראה למעט את האיסור בכל מה דאפשר דהיינו שלא לגלח רק מתחתיו במקום הסנטר אם הממשלה מרשה לזה וגם את זה לא יגלח בעצמו ולא ע”י ישראל רק ע”י אינו יהודי”.
רק נוסיף שהחפץ חיים גם אסר את מכונת גילוח שהיתה בזמנו” וקל וחומר שהיה אוסר את המכונות המשוכללות שבזמננו” והוא מכנה אותה “המאשינקע שהוציא את היצר הרע מחדש” (קונטרס תפארת אדם עמ’ ג). ואם יש יהודים שמרשים לעצמם להקל במכונות גילוח על פי הוראת רב” אין זו סיבה לכפות יהודים שהולכים על פי עיקר הדין לעבור עבירה.
ולשופט מזוז ולראש אכ”א שלנו אנו אומרים:
א. אולי תלמדו מהממשלה הרוסית האכזרית שבכל זאת לא הכריחה גילוח זקן.
ב. אם אתם סומכים על החייל שהוא ימסור את נפשו בשביל עם ישראל ויכנס לסכנת מות” אולי תסמכו עליו כאשר הוא אומר שהוא דתי” הזקן שייך לאישיותו.
ג. אשרינו שיש לנו צבא. וכאשר זה יהיה צבא יהודי: אשרינו אשרינו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

יוֹאָב בֶּן צְרוּיָה הַתַּקִּיף
Shape-2
machon
אָנָּא” מִיכַל אִשְׁתִּי
Shape-2
machon
את אחי אנכי מבקש
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר הַצַּדִּיק
Shape-2
machon
עשרת הדברות של המלחמה בקורונה
Shape-2
machon
מֶתַח בְּבֵית שָׁאוּל – מְגִלַּת דָּוִד 75
Shape-2
machon
הלכות חנוכה בזמן קורונה
Shape-2
machon
אַבְנֵר בֶּן נֵר פּוֹרֵשׁ – מגילת דויד 76
Shape-2
machon
חיסון קורונה – כן או לא?
Shape-2
machon
קורונה וקונספירציה
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן