פרשת: צו | הדלקת נרות: 18:16 | הבדלה: 19:34 (ירושלים) 

דף הבית > > שבנו הביתה ומכאן לא נזוז!!! – 49 שנים לשחרור ירושלים

שבנו הביתה ומכאן לא נזוז!!! – 49 שנים לשחרור ירושלים

ביום שחרור הכותל זכו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ”ל והרב דוד הכהן זצ”ל” הרב הנזיר” להיות מהראשונים שהגיעו לכותל” יחד עם הצנחנים משחררי הר הבית” ואז הכריז הרב צבי יהודה זצ”ל בתוקף: “שבנו הביתה ומכאן לא נזוז!” כולנו היינו בהתרוממות רוח. הקריאה ההיסטורית של מוטה גור ז”ל “הר הבית בידינו!” הרטיטה לבבות מיליוני יהודים בארץ ובעולם. ברגעים הללו היה קשה להבין את תוקף קריאתו של הרב צבי יהודה זצ”ל “מכאן לא נזוז”” וכי מישהו איים עלינו?! הרי ברגעים הללו רק שבנו. אלא איזהו חכם הרואה את הנולד. ואכן הרב צבי יהודה זצ”ל ראה את הנולד. הוא ראה שאויבינו השכנים ואומות העולם לא ישלימו עם העובדה ששבנו הביתה” שהר הבית וירושלים בידינו. ומאז ועד היום הם נלחמים בנו ומתאמצים להזיז אותנו מירושלים ח”ו” אם על ידי מלחמות” אם באינתיפדה ואם במלחמה המסוכנת ביותר” מתקפת ה’שלום'” כאשר המטרה של כולם אחת: לכבוש את ירושלים ולגזול אותה מידי העם היהודי ח”ו.
נכון לעכשיו” המלחמה על ירושלים לא פסקה לרגע” היא עוברת דרך המאבק על אחיזתנו בכל מרחבי ארצנו” ביו”ש” בגולן” בגליל” בנגב וכו'” ומחובתנו להגן עליה” לבנות אותה” לחזק אותה” להילחם עליה ולהיאחז בכל מרחבי ארצנו. מניין נשאב את העוז והתעצומות להילחם ולהיאבק על ארצנו ועל ירושלים? אם נדע באמת מהו תפקידה ההיסטורי הקוסמופוליטי של ירושלים לנו ולעולם כולו. ירושלים היא לב האומה ולב העולם. שם ד’ נקרא על ירושלים ועלינו “כי שמך נקרא על עירך ועל עמך”. דרך ירושלים ועם ישראל מתגלה הטוב האלוקי בעולם” כדברי משה רבנו עליו השלום “אעברה נא ואראה את הארץ הטובה אשר בעבר הירדן ההר הטוב הזה והלבנון” (דברים ג כה) וכפירוש רש”י: ההר הטוב זו ירושלים והלבנון זה בית המקדש (שם).
ירושלים היא הר של טוב. ירושלים היא אורו של עולם. על הטוב וגילוי האור האלוקי בעולם – על זה אנו נלחמים מול בני חושך – ובירושלים ננצח את הרוצים להחשיך את העולם” כפי שנאמר: “הנצח זו ירושלים” (ברכות נח א)” שהיא נצחונם של ישראל (מהרש”א שם).

מהשמח בשמחת ירושלים ומצפה לישועה השלמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חדשים מהרב

אם אני כאן הכל כאן – לחג הסוכות | הרב דב ביגון
הרב דב ביגון יום חמישי
“שלי ושלכם – שלה הוא”; הרב ביגון נפרד בדמעות מרעייתו הרבנית נאווה ז”ל
Shape-2
הרב דב ביגון
‘עלה נעלה כי יכול נוכל’
Shape-2
mountain-984083_640
הרב דב ביגון: הסוד שמחבר את עם ישראל
Shape-2
אחדות לפני הכל
תעלומה לפרשת זכור: מה העמלק הזה רוצה מאיתנו?
Shape-2
שבת זכור1
לבחור באדר: כך משיגים הסכמה לאומית
Shape-2
חודש אדר3
הרב דב ביגון: כך נלמד נדיבות מהפוליטיקאים ומהמפקדים
Shape-2
Israeli soldier military man saluting
האספו והיקבצו
Shape-2
machon
אל תרגזו בדרך
Shape-2
machon
מגדילים את האור
Shape-2
machon

הרשמה חינם
דרך חשבונך בגוגל יתן לך:

  1. דף בית מותאם עם רבנים וסדרות מועדפים
  2. היסטוריית צפיות וחזרה למיקום אחרון שצפית
  3. הורדת וידאו ושיפורים אינטראקטיביים בנגן
  4. ועוד הטבות מתפתחות בהמשך השדרוג של הערוץ!
דילוג לתוכן